Bilder via bluetooth
Hej!
Jag har precis skaffat iphone så nu är det mycket nytt att lära sig! Min första fråga här är hur kan man ta emot bilder via bluetooth? Min dotter som också har iphone skulle skicka en bild, men det gick varken att skicka eller ta emot.
Behöver man någon speciell app eller något program för att få det att fungera?
Jag skulle absolut rekommendera er att använda Dropbox. Det är gratis, funkar på massor av telefoner, datorer och pekplattor och kan användas på oändligt många sätt. Läs mer här:
Dropbox - synkar filer mellan datorer och iPhone
Det går inte att föra över bilder direkt via Bluetooth.
Tack, då ska jag titta närmare på det programmet. Lite dåligt att det inte går att skicka bilder med bluetooth. Det går med andra telefoner.
Hm, jag har märkt att det är en del saker jag saknar med iphone som inte finns. T ex meddelandekvitto och radio. Att radio inte fanns visste jag iofs om.
Meddelandekvitton kommer med iMessages som dyker upp i höst. Radio får man via appar över nätet i stället.
Jag tror att det är säkerhetsskäl som ligger bakom att man inte kan skicka vad som helst via Bluetooth. Du kommer att märka att Apple gör mycket sånt.
Jag har mycket att lära med de här nya mobilerna och dess teknik, inte minst alla appar som man kan skaffa. Har ärligt talat inte klart för mig hur det funkar, men det kommer!
Meddelandekvitto är något jag gärna vill ha. iMessages låter intressant. Kan man läsa om det någonstans?
Lyfter denna fråga på nytt då jag nu sprungit på en app som klarar överföring av bilder mellan iPhones via bluetooth: http://itunes.apple.com/se/app/photo-transfer-app/id365152940?mt=8 Kostar 22 kronor i skrivande stund.
Jag ser inte att det står något om Bluetooth. Du menar inte WiFi?
"Transfer photos between devices over Wifi and bluetooth" står det i beskrivningen man kommer till via länken ovan.
Där, nu ser jag det. Jag läste tydligen slarvigt. Vad bra, då finns det en lösning. :-)
FUnkar det med filmer också?