iPhone iFokus

iPhone

Etikettipad
Läst 8582 ggr
[Mira Folkesson]
2011-08-17 20:11
8

Förvirrad … (iPad)

Har tänkt skaffa iPad men har ett problem, jag vet inte om  man ska köpa en iPad med 3G (hur funkar det i sånna fall får man allternativ att välja mellan med internet, kostnad och sånt?) eller ska man köpa en utan 3G och sånt, nu låter jag helt sjuk i huvet men…

Niklas
2011-08-18 11:36
0

Det beror på hur dina behov ser ut. Om du ska ha den som ersättare för en vanligt dator är det inte säkert att du behöver ha 3G för då har du kanske tillgång till trådlöst nätverk som du kan använda när du behöver ha internetåtkomst.

Ska du däremot använda den på platser där du inte har tillgång till trådlöst nät kan 3G vara en bra idé.

Om du har en iPhone kan du surfa via den med iPad och då behöver du kanske inte heller 3G.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Mira Folkesson]
2011-08-18 13:22
0

#1 jag har ju tänk att använda den till internet eller så.. men har en fråga: om jag köper en med 3G får jag alltenativ om vad internet kommer att kosta eller kan man köpa till det senare för jag har hittat i en affär: (expert) där är kostanden 99 kr/mån. så är lite förvirrad!! alltså modemet är 99kr./mån inte iPaden!!

Niklas
2011-08-18 14:06
0

#2: Du ska inte ha något separat modem. Du behöver bara ett SIM-kort med surf-abonnemang. Det sätter du i iPaden precis som på en telefon. Köper du en iPad utan abonnemang kan du välja vilket abonnemang du vill.

[Mira Folkesson]
2011-08-19 10:16
0

#3 okej tack för svaren=)

johan
2011-08-20 21:45
0

Strunta i det! Om du har en iPhone kan du surfa på iPaden och använda telefonens uppkoppling. Så gör jag på bussen eller platser som saknar Wifi. Helt onödigt med dyrare iPad och månadsavgift för abonnemang.

Mvh // Johan

KarinJ46
2011-08-25 14:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Hej

#5 Hur gör du för att surfa med iPaden och iPhone? Måste man ha en särskild sladd att koppla ihop dem med eller kan man göra det trådlöst på nåt sätt?

en annan fråga som kanske inte passar här, kan jag flytta saker mellan iPhone och iPad utan att gå via stationär dator och iTunes? Och i såna fall hur?

Tack på förhand!

Niklas
2011-08-25 16:25
0

#6: Här tror jag att du får svar på första frågan:

Surfa med din wifi-iPad via iPhone 3GS

Andra frågan tror jag att Dropbox är ett bra svar på:

Dropbox - synkar filer mellan datorer och iPhone