iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 6892 ggr
Bunn
0

Hjälp?! Min iPhone funkar inte efter uppdatering

Jag köpte en Iphone 4 i tisdags (alltså den 16/8). För några dagar sedan gjorde jag en uppdatering på telefonen och därefter slutade alla mina appar att fungera. Det går inte att komma ut på App Store, så jag kan inte ladda ner apparna på nytt. Detta är min första smart-/pektelefon så jag är långt ifrån kunnig inom området.

Vill någon vänlig själ förklara för mig vad jag gjort för fel och hur jag ska kunna lösa problemet så tar jag tacksamt emot hjälpen!

MVH//Bunn

Niklas
0

Vad menar du när du skriver att du gjorde en uppdatering på telefonen? Vad var det du uppdaterade?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Bunn
0

Jag gick in på App Store och i menyn där finns en kategori "uppdatera" jag tryckte på den (för det var en etta där) och så kom alla mina nedladdade appar fram. Jag visste inte vilken av dem som skulle uppdateras så jag tryckte på "uppdatera alla" och nu fungerar dem inte.

Niklas
0

Det låter konstigt. Prova att starta om telefonen. Håll in hem-knappen och vilo-knappen samtidigt tills det vita äpplet syns. Det kan lösa många konstiga problem.

Bunn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! =) Jag ska testa det, få se vad som händer

Bunn
0

Det funkade så nu är problemet löst! =D

Tack så hjärtligt mycket!

Jag har en annan fråga som jag hoppas få svar på också och istället för att starta en ny tråd så tänkte jag att det är bättre fortsätta skriva här..

frågan är följande: När jag tar bilder med min mobilkamera sparasbilderna i ett färdiginställt album som heter "kamerarulle", jag undrar alltså: Är det möjligt att skapa flera, olika album?

Om jag tex. vill ha djurbilder i ett album och naturbilder i ett annat.
Hur gör man i så fall för att skapa ett nytt album?

Tack på förhand!
MVH/Bunn

Niklas
0

Bra att det löste sig.

Det går inte att skapa fler album i telefonen. Däremot går det att importera fler album när du synkar, men det antar jag att du inte har nytta av nu.

Det du kan göra är att installera en album-app som du kan sortera dina bilder i. Jag vet inte på rak arm vilket som är bäst, men det kanske någon annan kan tipsa om.

Bunn
0

Tack för ditt svar! =) Vad betyder Synka?
Av ren nyfikenhet så undrar jag varför du tror att jag inte har nån nytta av det? No offense, jag vill lära mig.

Det finns alltså en app i App Store som gör att man kan sortera bilder?

Niklas
0

Synka är när du synkroniserar telefonen med datorn, via iTunes. Jag antar att du brukar göra det ibland?

Jag tänkte att du inte har någon nytta av att först behöva lägga över bilderna från telefonen till datorn, sortera dem i album, och sen Synka tillbaks dem. Det blir ju mycket jobb.

Det finns appar som du kan använda för att göra album med bilder i.

Bunn
0

Oj, nä det har jag aldrig gjort.
Vad innebär Synkronisera? Varför gör man det?

iTunes har jag heller aldrig använt, vet inte vad man använder det till.

…………………………………

Någon som har förslag på några bra appar, att göra album med?

Tack på förhand!
MVH/Bunn

Niklas
0

Man synkroniserar för att få en säkerhetskopia av sakerna i telefonen på sin dator så att de inte försvinner om telefonen går sönder. Vid synkronisering kan man även föra över filer från datorn till telefonen.

iTunes är det program man använder för synkroniseringen. Använde du inte det när du satte igång telefonen första gången?

Bunn
0

Okej, nu börjar jag förstå lite smått.

Jag fick hjälp att starta telefonen i butiken när jag köpte den.

[joab]
0

För fotoalbumhanteringen rekommenderar jag att förvara albumen i molnet genom att använda Google Picasa i kombination med denna app: http://itunes.apple.com/app/web-albums-a-picasa-photo/id344997890?mt=8. Åtminstone om du har fri datatrafik.

Niklas
0

#12: Smart.