iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5403 ggr
bubbelbubbel
2011-09-23 15:36
0

Problem med Wi-Fi

jag har extrema problem med mitt wi-fi-nätverk här hemma, senaste veckan kopplar telefonen ifrån hela tiden och efterfrågar lösenordet gång på gång på gång på gång… 

jag har provat att stänga av wi-fin, "äppla" telefonen, stänga av telefonen, skriva in lösenordet ett hundratals gånger ect ect.

det är inget fel på det trådlösa annars är hemma, det fungerar på våra datorer och på min sambos telefon så det verkar bara vara min som inte vill.

ibland kan den koppla igång wi-fin men ändå inte hitta något nät, men allt som oftast står det bara att den inte kan ansluta till nätverket.

vad finns det mer att göra? kan det ha blivit något knas i telefonen så att jag måste återställa den?

[joab]
2011-09-23 16:14
5

Apple har en felsökningsguide för detta:

http://support.apple.com/kb/TS1398?viewlocale=sv_SE

Läs speciellt under rubriken Om du inte kan hitta eller ansluta till ett Wi-Fi-nätverk, där det beskrivs hur man återställer (rensar) nätverksinställningarna.

bubbelbubbel
2011-09-24 21:07
0

har redan kollat apples felsökning, och gjort allt utom att starta om routern, men i morse kraschade även wi-fin för min sambo och när han började rota i servergarderoben visade det sig att routern var död, så troligtvis är det väl det som varit problemet hela tiden, att den varit på g att avlida helt enkelt.. 

surt, för nu måste vi ju köpa en ny…  

men tack för hjälpen :)