Problem med att synka bilder
Håller på att försöker Synka över en del bilder från datorn till iPhonen via iTunes och jag lyckas få över en mapp och när jag ska Synka över nästa så ersätter den förra mappens plats och alla bilder jag lagt in raderas.
Har provat att mata ut telefonen innan jag fortsätter men det blir ändå samma…
Lagom irriterande när 1200 bilder försvinner för att jag ska lägga in 27 nya 
Någon som vet vad jag gör för fel?
~Quila Roze~
#0: Lät du de första bilderna ligga kvar i mappen när du synkade andra gången?
Det jag undrade var om de 1200 första bilderna var kvar i mappen på datorn när du synkade den andra gången.

Ja det tror jag väl att dom var, jag har ingen aning…
Känner mig helt lost på detta.
Jag gick i alla fall in i iTunes, klickade på iPhonen och då kom det upp någon översikt med flikar längst upp och då tryckte jag på bilder och sedan fick jag välja vilken mapp jag skulle Synkronisera bilderna från, exempelvis "Quiila 2010" och sedan synkades bilderna över till min iPhone.
Men sen när jag skulle Synka in nästa mapp och jag gjorde likadant försvann alltså dom första.
Provade att mata ut iPhonen först och sedan börja om, men det blev samma även då.
Eller ska jag få över bilderna på något annat sätt?
~Quila Roze~

Jag gjorde om det lite nu…
Skapade en ny mapp på skrivbordet där jag la in alla bilder jag ville få in i telefonen och sen synkade jag via iTunes.
Så länge jag vill ha bilder från bara en mapp så verkar det funka, men huvudsaken är att jag fick in de bilder jag ville, så nu är jag nöjd 
~Quila Roze~
Synkronisera innebär att göra två mappar likadana. iTunes kan bara hantera en sån koppling mellan dator och telefon. Synkar du först en mapp på datorn och sen byter till en annan, kommer den första att tas bort.
Välj en mapp på datorn som du vill Synka. Lägg sedan alla bilder du vill ha i iPhone där.

Jaha då hänger jag med, tack!
~Quila Roze~
OM du vill skilja olika bilder åt i telefonen kan du ha flera mappar i den mapp du synkar. De följer med till telefonen. Jag har en huvudmapp som jag synkar över. I den har jag undermappar som "familj", "diverse" och så vidare.

Åh va bra, då ska jag testa det. Just nu ligger allt huller om buller och jag vill helst ha lite fördelat i olika undermappar för att lättare kunna hitta bilden jag letar efter. Tack för hjälpen :)
~Quila Roze~

Sådär, nu ligger alla bilder sorterade i olika mappar 
~Quila Roze~

jag har något annat problem med detta..
när jag gör två mappar i en mapp och synkar så får jag oxå det uppdelat i iphone precis som jag vill och trådskaparen vill ha det.
Men! jag får även en tredje mapp som innehåller båda dessa mappars foton. Har du någon lösning på detta eller något jag gör fel?
tacksam för hjälp
Vad jag förstått är det nått som iphonen gör automatiskt så bara gilla läget med den
#12, 13: iPhone skapar automatiskt en övergripande mapp som heter Bildbibliotek. Det framgår inte så tydligt att den är övergripande, men det lagras alltså inte några kopior av bilderna.
aha ok så det är bara en samling och inget som tar plats. Tack ska ni ha!
Precis. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har bilder på en mapp på skrivbordet. Jag väljer mappen och klicker på Synkronisera och synkronisering sker men ingen bild har flyttads in till iphone? det står 0 bilder trots att jag har används synkroniseringen 5-6 gånger.
Vänligen hur ska jag lösa detta problem?
Ramzi
Har du kryssat för Synkronisera bilder från i fliken Bilder i iTunes?