Vilken internethastighet behövs?
Har tänkt att köpa en Iphone 4 nu efter att femman har kommit ut, men förhoppningar om att den blir lite billigare…
Men nu till frågan, har kollat runt lite och undrar nu, om man köper att abonnemang med 1 mbt/sekund, är det internetet långsamt då?
Är det stor skillnad på 1 mbt och tex 3 mbt?
Jättetacksam för svar!
Det är svårt att säga vad som är långsamt och snabbt. Det beror både på hur du använder det och vad du är van vid. 3 megabit är tre gånger så snabbt som 1 megabit. Ska du hämta en mp3-låt som är 5 megabyte stor tar det mellan en halv och en minut med 1 megabit.
Det är mest om jag undrar om jag gör ett dåligt köp om jag köper den med 1 mbt/sekund. Det behöver inte gå ultrasnabbt men inte heller så segt att det börjar växa mossa på en om du förstår hur jag menar!
Vad använder du telefonen till då?
Detta är första "internet"mobilen jag köper :)
Men tanken är väl att kunna surfa på den,smsa,ringa,ta kort osv. Dom vanliga sakerna helt enkelt! +internet
Vill helst fråga här först eftersom i affären försöker dom bara packa på en det dyraste direkt…
Du kommer nog att klara dig med 1 megabit, men självklart blir väntetiderna kortare med 3. Du kan säkert uppgradera om du tycker 1 är för långsamt.