iPhone iFokus

iPhone

Etiketttips
Läst 4529 ggr
[joab]
0

50 GB gratis lagring i molnet

Ett tidsbegränsat erbjudande på molntjänsten Box.net. Just nu 50 GB gratis på livstid genom att installera deras app. Anar att dom vill ta upp kampen med Dropbox på allvar. http://itunes.apple.com/se/app/box.net/id290853822?mt=8

Niklas
0

Intressant. Det är ett område där det verkligen behövs konkurrens. Tack för tipset!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
0

Anade att det var nån hake, och nu hittade jag den. "Desktop sync" ingår inte i gratisabonnemanget. "Desktop sync" innebär att du når dom lagrade filerna både via mapp på datorn och din iPhone/iPad och att ändringar som görs på ett ställe automatiskt syncas över till dom andra ställena. "Desktop sync"-klienten finns dessutom bara för Windows.

Niklas
0

Aj då. Undrar hur de tänkte då.

[joab]
0

Dom vill tjäna pengar, i och med att du får betala för att få syncen. Där är skillnaden mot Dropbox.

Niklas
0

Jag hittar inget pris på synken. Har du sett något?

Stephanie
0

Så man får platsen, men synkningen kostar? Lät ju smidigt… Obestämd Tack och lov använder jag nästan bara Dropbox som localhost-mapp för att kunna arbeta med samma filer på båda datorerna, så filerna blir inte så stora. Blev lite nyfiken och såg nu att jag använder hela 3% av 2,2GB Tungan ute

Men, om man bortser från mitt användande som bara handlar om små textfiler, hur funkar det att använda Dropbox och liknande tjänster för större filer? Det lär ju ta en stund att Synka så är det värt det tycker ni?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Niklas
0

Jag har fyllt alla mina 10 gigabyte i Dropbox. Det är många små och en del större filer och jag har aldrig tänkt på att synkningen är något problem. Jag sitter ju inte och väntar medan det händer.

Stephanie
0

Hur kan du ha 10GB? Trodde bara det fanns 2, 50 och 100? Hur stora filer laddar du upp förresten?

Niklas
0

#8: Om man får sina vänner att skaffa Dropbox får man 250 megabyte varje gång upp till totalt 10 gigabyte. Jag har många vänner. Flört

Stephanie
0

Åhå, det visste jag inte Glad

Niklas
0

Nu vet du och dessutom får de dina vänner 250 megabyte extra när de registrerar sig via din länk.