iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5593 ggr
Truthdetective
0

Problem att föra över appar från iTunes

Hej!

Problem som inte funnits tidigare.

Efter datorkrach och ominstallationer så har jag fått problem med nya iTunes. Uppgraderade även iPhonens programvara till 5:an.

Köpte på mig ett antal nya appar, eftersom alla mina gamla försvann iom jag uppgradera till 5:an. Har ingen aning om varför. Säkerhetskopierade och allt. Skapade även ett nytt kont för säkerhets skull. Ville starta om helt från början.

Problemet är nu i nya iTunes att det inte går att föra över apparna till telefonen. Apparna finns där och är betalda, men det går inte att bocka i rutan Program/synkronisera program. Hela den sidan är sas. i dimma och går inte att redigera. Programmen ligger där men det går inte att göra något.

Datorn är aktiverad, kontot fungerar, jag har programmen i iTunes men icke.

Har ominstallerat iTunes men samma problem.

Niklas
0

Bytte du alltså Apple-ID också?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Truthdetective
0

Ja.

Men nu har jag lyckats efter att ominstallerat 5:an i iPonen.

Jag har lyckats lägga över de appar jag betalt för.

Nu trode jag ju att detta skulle vara löst men icke.

När jag köpte fler roliga appar så var jag tillbaka där igen.

Det är samma problem att föra över appar eller annat också för den delen til telefonen.

Niklas
0

Har du samma Apple-ID i telefonen som i iTunes?

(En parentes: Du vet att du kan installera om appar du har köpt en gång, utan att betala en gång till, ifall du använder samma Apple-ID?)

Truthdetective
0

Samma ID.

Problemet är tydligen välkänt när man installerat den nya uppgraderingen tilliPhone.

Niklas
0

Har du iCloud?

Truthdetective
0

Nix!

Niklas
0

Om du använder iCloud behöver du egentligen inte använda iTunes för att föra över appar. Där synkas det automatiskt.

Har du möjlighet att lägga in en Skärmdump från iTunes och fliken Program? Det kanske är lättare att se vad som är fel då.