Nytt i iOS 5: Notiscenter
Gör en sveprörelse från klockan och nedåt. Då öppnas Notiscenter. Där kan du se bland annat inkomna mail, sms, väder, dagens möten, påminnelser, Facebook-händelser och mycket annat.
Ställ in Notiscenter under Inställningar > Notiser.
Funkar skitbra tycker jag, bortsett från att den för mig blir helt överfull med aviseringar från Farmville
Sedan jag uppdaterade facebook-appen plingar mobilen oavbrutet…

Mvh Stephanie 

Men ta bort Farmville från listan då så att du slipper eländet. 
Kanske skulle tillägga att jag spelar Farmville alltså, så jag vill inte blocka det
Men alla aviseringar jag får blir jobbiga. Problemet är ju att de kommer via facebook-appen, och jag kan inte sortera bort farmville på telefonen vad jag kan se
Kan inte hitta något sånt på facebook på datorn heller.

Mvh Stephanie 

Är det via Facebook-appen de kommer i Notiscenter? Du kanske kan ta bort den från Notiscenter då så slipper du Farmville men missar eventuellt annat från Facebook i Notiscenter.
Även jag spelar FarmVille, men har laddat ner appen och därigenom får jag bara notiser från appen. Irriterade mig dock på dem, så stängde av notiserna från appen, och får därmed alla facebooknotiser. 
Jag hittade faktiskt lösningen på detta idag - gick in under aviseringar på FB, klickade på krysset bredvid en farmville-avisering, och valde att ändra inställningarna till Aldrig. Så nu kan jag få mina facebook-aviseringar (pling sa mobilen alldeles lägligt) utan allt från farmville. 
Är väldigt förtjust i notiscenter! Jag hade dock önskat att man kunnat stänga av/på ljudet gemensamt för alla apparna. Jag vill gärna att notiser från ex. facebook och wordfeud ska plinga på dagtid, men helst inte på natten. Men samtidigt vill jag ju höra om nån ringer eller smsar på natten, så jag vill inte stänga av ljudet på telefonen
Vad krävande jag är!

Mvh Stephanie 

Gamla nyheter kanske, men upptäckte en läcker grej: man kan högersvepa över den pyttelilla ikonen till vänster om en avisering, så tas man till aktuella artikeln direkt efter upplåsning.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Jag har hört det, men glömt bort att prova.

#9: Väldigt slickt, och så ser det så snyggt ut 
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus