iPhone iFokus

iPhone

Etikettipad
Läst 13465 ggr
cacar
0

Parkoppla iPad 2 till iPhone 3GS

Hej,

Jag har fram till ett par dagar sen kopplat upp mig med min iPad 2 via Bluetooth med min iPhone 3GS. Helt plötsligt så hittar inte min iPhone min iPad.

Internetdelningen är på och likaså Bluetooth hos båda enheterna. IPaden hittar alltid min iPhone men iPhonen bara söker efter enheter. Ibland dyker min iPad upp som enhet och när jag klickar på enhet iPad i telefonen får jag upp ett meddelande som säger att enherna inte är parkopplade.

Enheterna är ju parkopplade en gång och nu går det inte ens att parkoppla dem.

Hur ska jag gå tillväga? Det går ju inte att parkoppla när enheterna inte synkar varandra. Jag har provat att gjort nätverksåterställningar på båda enheterna och har idag även uppgraderat dem till iOS 5 men det är ingen skillnad.

Just nu söker telefonen bara efter enheter men den hittar inte min iPad (men iPad hittar enhet iPhone)

Någon som har ett tips?

Camilla

Niklas
0

Har du provat att starta om bägge enheterna genom att hålla in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

cacar
0

Ja Niklas, det var det första jag gjorde. Tyvärr ingen skillnad Obestämd

cacar
0

Hmm, nu får jag upp ett meddelande på telefonen när den lyckades hitta iPaden. Det står att parkopplingen misslyckades då iPad inte stöder pakoppling…

FInns det någon inställning för det?

Niklas
0

Kan du ta bort bägge enheterna i Bluetoothinställningarna och börja om?

Jag har inte sett någon inställning specifikt för parkoppling.

cacar
0

Har testat det också. Har även testat att starta om enheterna efter att jag rensat i Bluetotth. Känns som det är något som stör mellan enheterna…

Fortsättning följer :)

Niklas
0

Okej. Berätta gärna hur det löser sig för det antar jag att det gör förr eller senare.

companion
8

Hej!

Jag är med om exakt samma sak. Utom den lilla skillnaden att jag har iPad 1 och inte 2. Men annars samma problem. Jag kunde surfa med min iPad via blåtand till mobilen länge. Flera månader. För att en trevlig sommareftermiddag så fungerade det inte längre. De vill inte parkoppla. Den föreslår att jag ska se till att blåtanden är på ordenltigt på båda enheterna som förslag på lösning….

Sen provade jag att parkoppla med min systers iphone. Fungerade utmärkt. Så det är inte paddan som har problem, troligen. Men samtidigt har jag inga problem att parkoppla min lur med datorn… Så….

What is the problem then?!

Niklas
0

#7: Prova att ta iPaden från telefonens Bluetooth-inställningar och iPhone från iPadens. Stäng sen alla appar i båda enheterna. Starta därefter om telefonen och iPaden (håll in hem-knappen och vilo-knappen tills det vita äpplet syns).

Det kan lösa diverse problem utan att man förstår varför.