Min iPhone låser sig
Nu är riktigt utled på min iPhone 3Gs som börjat låsa sig i stort sett varje gång jag pratar i den. Helt plötsligt så upptäcker jag att det blir tyst, och när jag tittar på den ser jag bara ett äpple. Sedan är det ganska svårt att väcka liv i den igen. Antagligen gör jag fel. Det samtal som jag var mitt i när det avbröts har inte sparats i listan.
Finns det någon annan som råkat ut för samma problem? Har ni i så fall lyckats lösa det?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag har en kompis vars 3Gs startade om sig mängder av gånger varje dag. Har lämnade in den på ett ställe på Rörstrandsgatan. De konstaterade att det var ett fabrikationsfel och bytte ut den. Det påminner om ditt fel. Reparationsstället kan ha hetat LAN Master eller något liknande.
Okej. Jag får ta och lämna in den. Vet var stället ligger eftersom jag varit där en gång. Hoppas att det går lika bra för mig som för din kompis.
_
_
Ja, lycka till!
En uppdatering.
Jag ringde till LAN Master och blev rådd att testa att göra en fabriksåterställning innan jag lämnade in min iPhone. Gjorde det - ingen förbättring. Då tog jag bort alla appar som jag skaffat och nu går den som en omega igen. Har börjat lägga tillbaka de bästa apparna några i taget och fortfarande funkar allt som det ska.
Hoppas verkligen att det var någon av apparna som orsakade problemet, för då är det lättfixat.
_
_
Vad bra. Tack för att du delar med dig av lösningen!
Hej
Jag hade samma prblem med min. Började när den var 11 mån gammal. Provade allt med Återställning, radera appar tom. J*break. Inget hjälpte.
Efter 2 månader hittade jag kvittot. Tog då kontakt med Telia där den var köpt och förklade allt inkl att felet uppstått innan garantin var slut.
De skickade iväg telefonen till undersökning.
2 veckor senare fick jag SMS om att min telefon var klar för avhämtning, fick en NY 3Gs mot GOODWILL.
Glad blev jag.
Det är nog en bättre väg att kontakta försäljningsstället än att göra som jag gjorde. LAN Master var inte särskilt hjälpsamma.
_
_