iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 17807 ggr
Stephanie
86

Låna ljudböcker till iPhone?

Går det att låna ljudböcker till iphone på något sätt? Gratis alltså, så ingen storytel eller iTunes :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Niklas
0

Nej, det krävs Flash för det. Om du däremot installerar en webläsare som kan spela Flash borde det kunna gå. Du kan läsa mer om e-ljudböcker på Elib:S hemsida.

E-ljudböcker på bibliotek

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
1

Någon som vet om Skyfire Web Browser fungerar för bibliotekens e-ljudböcker? Eller fungerar den bara för Flash videos? Jag är inte så sugen på att betala $2.99 om den sen inte visar sig fungera.

Niklas
1

Det står bara om video så jag misstänker att det är det.

johan
1

Ett lite jobbigare alternativ är att låna cd-böcker på biblan och rippa själv.

Mvh // Johan

Niklas
0

Har någon testat om iSwifter kan spela ljudböcker?

Denna kommentar har tagits bort.
[joab]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har nu prövat iSwifter på en iPad. Via iSwifters inbyggda webläsare kan jag genomföra biblioteksinloggning och e-bokslån, men när jag ska lyssna på den strömmande ljudboken kommer endast ljuduppspelaren fram, men inget ljud hörs ur iPaden.

Niklas
0

Vad synd.

[joab]
3

Tycks vara intressanta saker på gång vad gäller bibliotekens strömmande ljudböcker för iPhone. Surfa in på denna sida med Safari:

http://iphone.mediejukeboxen.se/

Jag kunde logga in med mitt bibliotekskortsnummer och även lyssna på dom böckerna som fanns just nu. Tjänsten är i beta.

Niklas
1

Vad kul, nu behöver vi inte läsa sagor för barnen längre! Flört Har du lust att skriva ett nytt inlägg om den tjänsten? Det verkar vara en jättebra tjänst även om den är i beta.

Stephanie
0

#9 Vad bra!! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kenthansson
0

Hej

Jag har testat med Skyfire och det fungerar!

Läs min beskrivning här:

http://kenthansson.blogspot.com/2011/10/lana-bibliotekets-ljudbocker-i-ipad.html

/Kent

johan
0

#12: Coolt! Synd bara att det är lite bökigt att ha iPaden i fickan.. :) Och hemma kan man ju nästan lika gärna använda datorn.

Jag har sedan en tid tillbaka börjat använda Storytel. Fungerar väldigt bra och är hur smidigt som helst. Storytel är som Spotify fast för ljudböcker.

Mvh // Johan

kenthansson
0

Det fungerar förstås med iPhone också, det är bara inlägget som fått lite missvisande rubrik.

/Kent

johan
0

Ok, vad bra. Visste inte att Skyfire fanns även till iPhone.

Mvh // Johan

kenthansson
0

Uppdatering.

Jag hade missat ett steg i guiden. Man måste ställa in Skyfire att ladda sidan som "desktop".

http://kenthansson.blogspot.com/2011/10/lana-bibliotekets-ljudbocker-i-ipad.html

/Kent