iTunes?
Köpte mig idag en iPhone 4 och sitter just nu här och laddar ner iTunes på min dator, eftersom hon i butiken sa att iTunes är ett "ställe" (eller vad man nu vill kalla det) där man kan spara alla sina grejer på iPhonen osv, ungefär som en återställningsskiva. Men så läser jag på iTunes hemsida på "vad är iTunes?" och då stod det typ "ett ställe där man kan ladda ner musik osv." (Okej inte riktigt så, men något liknande.) Så jag undrar, är iTunes verkligen som en hårdisk/återställningsskiva/minne/vad man nu vill kalla det?
Mycket möjligt att jag i denna tråd kommer skriva flera andra frågor.
Observera att jag köpte min Iphone idag, och därför inte kan speciellt mycket, haha.
iTunes är ett program som använder för att uppdatera operativsystemet. Ta ner applikationer och ifall du vill ha musik på din iPhone lägger du till det med hjälp av iTunes. Du behöver dessutom iTunes för att registrera telefonen så att du kan börja använda den.
Inte direkt återställningsskiva men du har dina applikationer där som om något händer med telefonen behöver du inte ladda ner dem på nytt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
aha okej tack för svaret :)
När du synkar med iTunes säkerhetskopieras mycket av det du har i telefonen, bland annat appar och deras data, inställningar med mera. En sak som inte säkerhetskopieras med iTunes är de bilder och filmer du tar med telefonen. Dem får du ta hand om på annat sätt, exempelvis med säkerhetskopiering till Dropbox.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
kostar alla låtar på iTunes pengar eller kan man hitta gratis någonstans?
#5: Ibland har Apple julkampanjer där de ger bort några låtar gratis. Annars är regeln att de kostar pengar.
Det går ju att ladda över musik som man har på datorn till sin iphone oxå, det har jag gjort iaf.