iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 6359 ggr
rakuLotta
5

Skype och Viber fråga

Hej, jag och min man ska åka till New York på lördag och skulle vilja veta hur det funkar med Skype och Viber från iphonen. Skulle vilja kunna skypa med barnen men vet inte hur det funkar( har aldrig använt mig utav det, men har ett konto).

Kan man skypa från USA på telefonen utan att det kostar extra?

Hur funkar Viber, kan vi ringa via viber utan att det kostar extra?

Kanske dumma frågor men jag e helt kass på teknik. Hoppas på snabbt svar:-)

Mvh Lotta

Niklas
0

Det viktigaste att tänka på om du ska använda de programmen utomlands, är att det kan vara höga avgifter för datatrafik på ett svenskt abonnemang. Jag skulle höra med min operatör vad som gäller. De bör kunna ge råd om vad som är billigast för er.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Inaarah
0

Kan ni koppla upp er på ett Wi-Fi nätverk ska det vara gratis (såvida inte den uppkopplingen kostar). T.ex så brukar många hotell idag erbjuda gratis Wi-Fi, och då brukar det gå finemang att använda sig av Skype kostnadsfritt.

Niklas
0

#2: Smart idé!

rakuLotta
0

Tack, ja jag har förstått att det är så man får gå till väga.

Då har jag en följdfråga.

Dataroaming är det jag ska stänga av, även mobildata?

Ska Wi-Fi vara av även den för att sedan när man kommer till ett hotell eller ev cafe där de har gratis anslutning , sätta på det?

Simpla frågor kanske, men jag har noll koll. Kanske ska ringa operatören för att vara på den säkra sidan.

Tack för snabba svar!

NBISaladin
1

Stäng av roamingen, det kan bli ruggigt kostsamt.

Wi-fi kan vara på, det kräver ju ändå att du aktivt loggar in på ett nätverk.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Niklas
0

Stäng av mobildata också tycker jag, tills du har hittat ett trådlöst nätverk.

rakuLotta
0

Jag tackar för alla tips. Nu har jag vart iväg och Wifi uppkopplingen funkade kanon på ett flertal ställen och vi kunde skypa. FAst vi kunde inte höra varandra så det blev att chatta fast med bild. Men det gick ju bra det med.

Fri WiFi fanns på Starbucks och McDonalds samt Macys. De kopplade upp sig själva. Sen kunde man fråga på div pubar och där fick vi lösenord.

Tack igen Glad

Niklas
0

Vad kul att det gick så bra. Glad