iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 3101 ggr
jizzy
0

iPhone 3G - iOS4 segt?

Jag kommer nog byta upp mig någon gång snart, men jag har just nu en iPhone 3G. När iOS4 släpptes så uppgraderade jag den, men den blev alldeles för seg så jag gick tillbaka till 3.1.2… Frågan är nu om det är "värt" att ändå köra iOS4, de senare uppdateringarna (t.ex. 4.2) kanske gjorde systemet lite snabbare? Jag är hursomhelst lite less på att det inte går att köra många appar nuförtiden, de kräver ofta iOS4.

Det är bara en så jobbig process att uppgradera och eventuellt nergradera igen, så jag drar mig lite för att göra det… Tyst

Någon som har erfarenhet?

Niklas
0

Tyvärr ingen aning. Jag misstänker att det fortfarande är lika långsamt. Jag har för mig att de sa att hårdvaran inte riktigt räckte till.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[joab]
0

Mina erfarenheter: iOS 4.0 gjorde iPhone 3G så seg så att den närmast var oanvändbar. Det blev bättre från och med med iOS 4.1. Den sista iOS-releasen du kan ha på iPhone 3G är 4.2.1. Jag har den på min iPhone 3G och det funkar helt OK. Sen hur seg den är beror också på hur många appar man har på den (jag har inte så många).

jizzy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för era tips. Jag är väldigt osäker på hur jag ska göra. Det är ju trist att inte kunna installera lite nyare appar, men samtidigt, vad ska man med dem till om telefonen i praktiken blir oanvändbar?

Har läst att man kan stänga av Spotlight för att öka prestandan lite, och kanske starta om den då och då, men det är ju inte kul om det tar 10 sekunder för att ens få upp till exempel SMS-appen när man vill skriva nåt snabbt. Eller vänta i en evighet om man kvickt vill ta ett foto.