Fel skärmfärger i iPhone 4S?
Är det någon mer som upplever att skärmen på iPhone 4S har helt andra färger än exempelvis iPhone 3GS och iPad? Min är betydligt grönare i tonen.
Jag har läst en del spekulationer om att det är lim som inte har torkat färdigt och att det kan komma att justera sig med tiden. Det återstår att se.

Tänkte faktiskt på samma sak.

Inget grönstick på min när jag gör samma test du gjort här ovan.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Lim som inte har torkat färdigt?! Låter osannolikt, minst sagt, var har du läst det…?
#3: Diverse bloggar. Liknande problem fanns när iPhone 4 kom, men då var det fläckar snarare än hela skärmen och de försvann inom någon vecka.
De är inget jag märker på min 4s 
Har för mig att jag läste nånstans att färgåtergivningen justerats på nåt sätt i 4S för att få lite varmare och mer levande färger när man tittar på t.ex foto. 4:an ska t.ex vara en aning blåare och kallare i tonen jämförelsevis. Hur det är med de tidigare föregångarna vet jag inte. Men jag minns inte var jag läste det nånstans tyvärr.
#7: Min erfarenhet är att färgerna snarare är kallare. Både iPhone 3GS och iPad är varmare i tonen.
Har nog varit lite nyansskiftningar i varje modell, minns att jag läste om detta redan när 3G:n kom. Olika skärmmodeller ger ju olika ljus, man ser ju även ofta olika "värme" i bilden från TV-apparater som kan vara av samma modell men olika tillverkningsdatum.
Jag föredrar hursomhelst normalt sett lite kallare ljus, det känns mer rätt, även om det är skönare med varmare, gulaktigare ljus om man använder luren i en väldigt mörk miljö. Inte lika skarpt för ögonen då.
Jag vill gärna att vitt är vitt, inte grönt. :-)
Det ligger dock alltid i slutändan i betraktarens ögon, men jag håller med om att man kan bli irriterad när något alldeles för starkt skiftar åt något håll. Och om man t.ex. byter telefon så kan det ju ta ett tag innan man vant sig…
Nja, vitt är vitt, men inte i min telefon.