iOS 5 släpps idag
fan att man jobbar då jaja får fixa de när man kommer hem då :)
Glöm inte att uppdatera iTunes först ifall du inte har gjort det. 
Det är redan klart
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
3 minuter över så kunde jag påbörja min hämtning. 
Det verkar vara många som försöker uppgradera nu. Det går väldigt segt att kontakta uppdateringsservern.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
testat hela kvällen nu och det enda svar jag får efter allt är att det inte går att återställa min enhet just nu pga att progarmuppdateringsservern inte kan nås :-(
Enligt vad jag läste så återställs hela mobilen av uppdateringen? Klickade på avbryt då jag inte vill att något ska tas bort från min mobil..
JIPPI NU HAR JAG IOS5 EFTER MÅNGA OM OCH MEN MED FELMADDELANTEN ops sry caps 
#8: Du kan välja om du vill börja från början eller återställa från säkerhetskopian som görs under uppgraderingen.
Det står "Om du uppdaterar till iOS 5.0 säkerhetskopieras och återställs program, medier, kontakter, kalendrar, anteckningar, SMS och inställningar på iPhone."
Det tolkar jag som att allt kommer raderas direkt? Eller vad menar dem? Är det säkert att inget kommer försvinna? Fick ni samma meddelande?
Att det är helt säkert att inget försvinner vågar nog ingen säga, men du bör inte förlora något om du synkar/säkerhetskopierar innan. Telefonen kommer att nollställas innan den nya versionen installeras, och sedan återställs innehållet.
Jag har tror att jag har kvar allt du räknar upp. Hitills har jag i alla fall inte märkt att jag förlorat något. Tidigare har det dock hänt att något spel nollställs så jag behövt börja om från böjran. Men kontakter, meddelanden, anteckningar och inställningar ska det inte vara några problem med.
Tycker det är många som har fått problem efter att de installerat iOS… Vågar man uppdatera?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
min fyra fick jag igån men min 3gs vill inte aktiveras som den ska just nu hoppas nån har svar på va de kan va för fel
#15: Vad händer?
den hittar inge sim kort har testa tre olika som fungerar
Jag uppgraderade igår och det funkade perfekt. Trodde allt skulle försvinna för det vad vad som stod, men den satte dit alla appar och allt annat från säkerhetskopieringen innan det var klart
#17: Och det är kort från samma operatör som den är låst till?
#18: Ja, förutom att det tog tid tycker jag att det fungerade bra.
Jag fick också lite panik när jag såg att den skulle återställa allt och sen såg att allt var borta, men jag valde att inte avbryta för det kändes som om det skulle göra mer skada än nytta. Det tog lååång tid, men när den kvar klar med uppdateringen till iOS 5 så återställde den programmen med säkerhetskopian och allt jag hade på telefonen tidigare kom tillbaka
Det var dock några riktigt svettiga minuter där, innan jag insåg att den faktiskt återställde.
Önskar att de kunnat vara lite mer tydliga med vad som händer när man uppdaterar, synkar osv med iTunes. Har haft min iphone 4 sedan sekunden den kom ut här i sverige och ändå har jag inte fattat uppdateringen och synknigen med iTunes på långa vägar. Är så rädd att jag ska förstöra nåt 

Mvh Stephanie 

#20 Ja, det blev några svettiga minuter och en och annan svordom ända tills jag såga att allt kom tillbaka! Håller helt med dig om hur otydligt vissa saker är.
Något som var positiv var att man kan få meddelandekvitto, förutsatt att mottagaren har funktionen påslagen. Men, jag och dottern testade och till en början funkade det, men efter ett par timmar fick vi inga kvitton. Fattar inte hur vi ska få tillbaka dem för nu funkar det inte
När min bror uppdaterade för några dagar sedan så försvann allt från hans iphone (3GS)… Säkerhetskopierar den automatiskt eller ska man välja att den säkerhetskopierar? Kan ju hända att han missat det då… lite surt när han förlorade alla bilder, alla kontakter, ja i princip allt. Han har provat klicka på Restore men funkar inte…. finns det något sätt man kan få tillbaka det han hade på telefonen?
#22 När man uppdaterar iTunes så säkerhetskopierar den automatiskt, iaf gjorde den det för mig. Jag vet inte hur det funkar om den har blivit helt rensad, men är inte vitsen med säkerhetskopieringen att man ska kunna ladda in sina grejer igen? Har han kollat i iTunes om inte allt finns där? Kanske har han en tidigare kopiering så han slipper förlora allt.
Uppdaterade till iOS 5 idag, och bortsett från att det tog lång tid tycker jag det gick smärtfritt. Allt återställdes, dock flög ju alla appar ur sina mappar, och som organisationsmänniska har jag nu suttit och återskapat dem.
Men vad tycker ni om iOS 5? Jag har, precis som någon ovan skrivit, inte förtstått tjusningen med det än.
#22: Om han synkade ordentligt före uppdateringen ska det mesta finnas i en säkerhetskopia i iTunes och komma tillbaks i slutet.
#22 När jag uppdaterade min så tror jag att det tog nån minut innan den började återställa innehållet. Jag trodde först att den var klar och tänkte sluta där, uppdaterad men helt tom, men ville inte riskera att avbryta något. Kan eventuellt ha draigt ur och satt i sladden nån gång där också.

Mvh Stephanie 

#26 Vad är det för bättre kamerafunktioner? Jag hittar bara rutnätet.
Rutnätet, att du kan låsa fokus och exponering, att du kan redigera bilder, att den är lite snabbare, att du kan twittra bilder direkt från appen.
#26: Jo, förvisso. Det jag upplever som märkbart och något jag drar nytta av är ju de bättre kamerafunktionerna, Safari samt att mobilen upplevs snabbare. Även notiscenter är toppen!
#29 Aha, det har jag inte upptäckt ännu. Måste jag prova

#26: "inget krav att använda iTunes". Kan du utveckla det?
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Ok.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Jag uppdaterade min iPad och iphone utan problem, nästan…. Det mesta fungerade frånsett att mina tidigare inköp i iPad (musik) inte längre fanns där. Sedan tänkte jag Synka lite podcastavsnitt och la till några i iTunes och laddade även ner några med iTunes i ipaden men då kommer en rad upp med VILLKOR för itune store länk till alla användarvillkor på alla språk och jag skulle gärna godkänna dem om jag bara hittade knappen för "I agree" den brukar ju vara längst ner men den finns ej. Dvs 2 problem som jag uppskattar om någon kan hjälpa mig med
#35: Hade du synkad ordentligt så att det fanns en säkerhetskopia innan du uppgraderade till iOS 5? Fanns ingen av musiken kvar eller saknades vissa låtar? Om du inte har någon komplett säkerhetskopia kan du hämta ner musiken igen.
Är villkoren du beskriver i iPad eller iTunes? Har du någon Skärmdump som visar hur det ser ut?
Var hittar jag de låtar jag köpt på iTunes i datorn så jag kan ladda ner den igen? Jag gjorde en full backup "högerplick på ipad" när jag kopplade in och "säkerhetskopiera"
Jag har iTunes appen kvar i min iPad och i den har jag två appar en som heter iTunes som jag hade tidigare och en ny som heter musik. När jag trycker på en podcast i itune appen (store) så står det att den laddas ner och en "1" men sedan försvinner 1 och jag ser bara raden vilkor för itune store men jag kollade i den andra appen "musik" och där finns de nerladdage avsnitten men ingen annan musik.
Thanks
Det är svårt att säga vad det beror på. Kan du se att du har en säkerhetskopia i iTunes?
Vart kan jag se det i så fall?
Öppna Inställningar i iTunes och titta under fliken Enheter. Där står vilka enheter som är säkerhetskopierade och när.
Du kan se det ändå.
Jag har nu uppdaterat till IOS5 och det gick mycket smärtfritt.
På telefonen fick jag i slutet frågan om jag ville starta den som "Ny Iphone" eller hämta en säkertskopia antingen från eget ställe eller från iTunes som skapats i samband med uppdateringen.
Jag hade inte IClouds sedan innan så jag hade ingen annan backup än det som låg i iTunes men det var uppdaterat det mesta så jag "chansade" då jag inte hört så många av mina bekanta som haft problem med uppdateringarna (även om jag hört att de finns).
Alla appar är kvar, datan i dem, kontakter och kalender mm, och inget annat verkar ha försvunnit heller. Men det märker jag väl tids nog :o)
mvh Martin
Grattis! 
Vad gillar ni bäst med IOS5? Finns kanske annan tråd för det? Jag gillar "meddelandesammanställningen" när man svepet över klockan.
Skall bara se om man kan ställa in den sidan i övrigt, är inte intresserad av att ha aktiekurserna rullande där men skulle kunna tänka mig att få mer än lokal väderinfo, samt så skulle jag kunna tänka mig att slippa alla WorfFeudmeddelande (flera per spel).
mvh Martin
#48: Notiscenter gillar jag också. Du kan ställa in den precis som du vill.
Inställningar > Notiser
Jag är väldigt förtjust i förbättringarna av kamera-appen. Nu använder jag inte Camera+ och FiLMiC Pro längre.
#49 Jag har inte hittat hur man låser fokusen på kameran. Tycker det ser likadant ut som i det förra OS:et.
#50: Peka och håll där du vill ha fokus. Då börjar fyrkanten blinka och ändra storlek snabbt. Sen står det att fokus och exponering är låsta.
#51 Ok tack! Blindstyret hade inte sett att det stod att fokus och exponering var låst
Tack för tipset om kameran, och om inställningarna!
mvh Martin
Litet problem med mail; Efter uppdateringen så har jag bara inkorgen när jag trycker på "brevlådor" inte "sända mail", papperskorg och mina övriga mappar som jag normalt har i gmail. I den separata "GMail" appen har jag detta. Har kollat på alla inställningar angående Epost, kontakter men hittar ingen lösning. Något tips?
Du måste gå in på varje konto för att hitta mapparna för just det kontot. Välj exempelvis Brevlådor > Gmail för att se mapparna i Gmail.
Den inställningen hittar jag inte i min telefon.
Jag har varit med om att brevlådorna "skickade mail" och "papperskorg" inte syns förrän man skickat ett mail resp. slängt ett mail i mailappen.