iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4505 ggr
FruJohansson
0

Köpa iPhone 4S i Thailand?

Tror ni att det är nån idé att titta efter en 4s i thailand när jag ändå är där? Eller är det bara kopior och stöldgods?

jizzy
0

Hej. Tror inte den är officiellt släppt i Thailand än? Oavsett vilket, det finns enorma mängder kopior där, så se upp, men självklart kan du också få tag på en äkta via import eller när den väl släpps.

Den kommer garanterat vara billigare än i Sverige men förvänta dig inga fantasipriser. 5000-5500 kr för en upplåst 4S kanske? I Sverige kostar de idag 5800 kr utan operatörslås.

Dessutom om du är på en tillfällig resa bör du nog slänga kartong osv innan flyget hem (och förneka att du köpt den där om tullen frågar), annars kan du åka på att betala moms (25%?) för den här i Sverige.

FruJohansson
0

aha, tack för svar. Då köper jag den hemma istället, när jag får en slant över ;P

jizzy
0

Ingen orsak. Men om du hittar ett bra pris kan det ju ändå vara värt att slå till.

Men kolla upp innan om Apples s.k. "världsgaranti" gäller även om du köper i butik utomlands. Någon sa att köpet måste ske via Apple-butik eller via deras webshop, men jag är lite osäker.

Butikspriser i Sverige håller nog en rätt jämn (hög ;) ) nivå, men håll också koll på näterbjudanden, när 3GS släpptes hittade jag erbjudande på groupon eller om det var enirodeals, och fick då med "bumper"/fodral, halebop-kontantkort (vilket var vad jag hade skaffat ändå), extra hörlurar och presentkort för senare köp av ipad/ipod/iphone, vilket jag iofs inte använt än eftersom jag inte har nåt behov. Men med såna deals är det ju tur och tillfälligheter som gäller, man kan ju inte ha järnkoll varje dag.

Känns som det mest prisvärda idag är att köpa direkt via Apple Store faktiskt. Dessutom kan man få dem upplåsta och kan välja mer fritt. Jag har alltid en känsla av att jag blir lurad om jag köper nån telefon med abbonemang av nån sniken operatör i Sverige. Foten i munnen

…och jag är allergisk mot långa avbetalningsplaner…

FruJohansson
0

tack för info. Jag betalar fortfarande av på min 3Gs men till årsskiftet är jag färdig och då tänker jag minnsann köpa en siri kontant!

jizzy
1

Får gratulera på förhand med färdig avbetalning, då. Flört

Men om du kan tänka dig att fortsätta hos samma operatör kan du fråga dem vad det skulle kosta dig att uppgradera till en 4S hos dem, kanske kan du få den väldigt billigt på det viset…?