Köpa spel?
Jag är en trettonåring som precis har köpt en iphone 4, och jag älskar den redan, även om jag bara har haft den i en vecka lite drygt.
Men jag har ett litet problem, jag kan inte köpa appar och spel från App Store, eftersom jag inte har något bankkonto och mina föräldrar vägrar att ge ut sina uppgifter (och det förstår jag mkt väl, efter att min lillebrorsa hade köpt en halsduk till en animerad pratande giraff för 38 spänn på min mammas iphone).
Detta är väldigt tråkigt eftersom alla appar var det som lockade mest när jag bestämde mig för att börja spara pengar till iphonen. Jag har förståss laddat ner massa gratisappar, vissa är väl helt okej, men majoriteten av de jag laddar ner raderas efter kort tid….
En gång har jag fått mamma att köpa ett spel till mig som en itunes-gift, men hon vägrar att göra om det. Hon säger att hon är trött på allt tjat om spel och appar, men det är bara min lillebror som tjatar om att få ladda ner spel och spela dem på hennes telefon. Det är ju nästan en helt annan grej om hon skickar ett spel till mig i stället.
Så, vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag försöka övertala mina föräldrar att ge sina kontouppgifter, ska jag fortsätta tjata om att få itunes-gifts, eller vad ska jag göra? Hjälp mig!
Jobbigt läge… Det är ju hemskt trist att ha en iphone utan att kunna hämta appar till den. Men samtidigt vill nog inte din mamma riskera att du hämtar något som kostar. Känns som om din mamma borde veta varför du vill ha appar, om hon också har en iphone…
Hur gammal är din lillebror förresten? Känns lite dumt att du ska påverkas för att han laddade ner en halsduk till giraffen 

Mvh Stephanie 

Jag förstår självklart att du vill kunna ladda hem appar & spel. Det är ju en del av tjusningen med att ha iPhone. Men jag förstår också din mamma, jag har också barn och skulle inte heller låta mina barn få handla på mitt kort. Men kanske skulle du kunna göra en deal med din mamma. Har du veckopeng eller månadspeng eller liknande? Kanske kunde din mamma dra av en del på t.ex månadspengen och låta dig köpa appar/spel för dom pengarna? Skulle du fått 100 kr, så ger din mamma dig 90 kr kontant. De resterande 10 kr behåller hon på sitt konto tills du hittat en app du vill köpa. Eller så får du erbjuda dig att t.ex hjälpa till hemma mot att kanske få några kronor att köpa appar för. Lycka till!
Du kan registrera ett Apple-ID utan betalkort. Här hittar du instruktion:
Tack för alla tipsen! Jag fick ett presentkort på iTunes, och det fungerade jättebra.
När man är tretton så kan man väl så vitt jag vet få ett eget betalkort. Då skulle du ju kunna skaffa det och ladda det med dina egna pengar och koppla det till din mobiltelefon, och på så vis så är det du som förlorar pengar och inte din mamma.