iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 4400 ggr
Sessan1
0

Videosamtal ...

Vet inte riktigt i vilken kattegori detta hör hemma

men jag sätter det på appar.

Har hört att det ska finnas videosamtal till iphonen

ngn som vet vad det programmet heter?

MVH/

Sessan1

AnnaMaja0
1

Det heter Facetime. Om du går in i kontakter på din iPhone så finns alternativet där att ringa upp personen via Facetime. Det funkar mellan iPhone 4 & 4S, iPad 2, iPod touch eller en Macdator.

Sessan1
0

** Det funkar mellan iPhone 4 & 4S, iPad 2, iPod touch eller en Macdator.**

säger du,

jag har en iphone 3

då kanske det inte funkar på den då?

för det finns inget val om att ringa via Facetime där i min iphone i kontakter.

kanske kan testa att hämta hem det via installous.

AnnaMaja0
0

iPhone 3 har väl ingen kamera på framsidan? Det är ju den som ska användas under videosamtalet, så då tror jag inte det funkar. Facetime kom med 4:an. Jag kan dock absolut nada om jailbreakade iPhones så jag vet inte om det skulle gå att lösa på nåt sätt. Dock skulle ju problemet bli att du kommer att få välja om den du pratar med ska se dig eller om du ska se personen. Finns det ingen kamera på framsidan så måste du ju vända på telefonen för att kameran ska fånga dig och då ser du ju inte den du pratar med och tvärtom.

Martin
0

Har hört olika saker om Facetime… men om man har ett abonnemang med fri surf - kostar då det samtalet något eller inte. Några säger att det är dyrt, som videosamtal förr. Andra säger att det går på surfabonnemanget och är det fritt ingår det och är det inte fritt betalar man för överföring. Någon som hittat något bra svar på det?

Och kan man då alltså facetime:a mellan t.ex. Ipad2 och Iphone4?

mvh Martin

AnnaMaja0
0

Facetime går bara att använda via wifi normalt. Så det är ju den eventuella kostnaden för den uppkopplingen då, annars kostar det inget. Jag kan som sagt inget om jailbreakade telefoner, men det ska finnas någon lösning där som gör att man kan använda Facetime via 3G. Då ska samtalen tydligen räknas som surf. Har inte själv testat, men det ska fungera att Facetima mellan iPad 2 och iPhone 4.

Michaela-N
0

Jag har själv använt FaceTime på pappas ena 3gs och det fungerade, grejen är att det inte är en kamera på framsidan därför blir det lite knepigt.

Sessan1
0

jaha, så det måste vara en kamera på framsidan för att det ska fungera med Facetime?

Det är den som gör att man kan använda sig av videosamtal då?

MVH/

Sessab1

Sessan1
0

MEN då undrar jag, det är ju den man pratar med som ska synas där i videosamtal och inte en själv.

Niklas
0

#8: Den man pratar med vill väl se dig?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sessan1
0

jo det oxå