Om att ta bort appar, hur ...?
Ngn som vet hur man tar bort appar!
Alltså jag har hämta hem appar som jag inte vill ha kvar längre.
Jag vet iofs hur man gör, MEN dessa appar går inte att ta bort, hur jag än gör.
När jag klickar på dom, så rör dom på sig, MEN det finns inga kryss att klicka på för att ta bort apparna som jag inte vill ha kvar längre.
Hoppas det finns ngn som förstår hur jag menar??
Hur gör man då, när det inte finns några kryss(x) att klicka på :(
Tacksam för svar!
#0: Så blir det med Apples appar som följer med från början. Dem kan du inte ta bort. Skapa en mapp någonstans och lägg dem där i stället.
jaha, varför blir det så då?
Jag har laggt dom i en mapp, så får dom väl vara där då :(
Jag hämtade hem dom från Cydia.
Så det finns alltså inget sätt att ta bort dom på??
Konstigt!
MVH/
/Sessan1
Visst kan du ta bort apparna..
Gå in på Cydia, klicka på Sköta (manage om du har den på engelska), sedan klicka på paket (packages). Då kommer allt du laddat ner och installerat från Cydia upp. Klicka på den app du vill ta bort, tryck ändra längst upp till höger och välj Ta Bort. Bekräfta och vänta medan appen tas bort. :)
Även de förinstallerade apparna kan du ta bort. För att göra det behöver du dock SSH:a in i telefonen / iPod:en och ta bort de själv.
HURRA!!!!
JÄTTETACK
Det funkade 

Har letat överallt på nätet och ja, jag vet inte vart
Hade tagit hem 4 st appar som jag inte använde så mycket som inte gick att ta bort. dom var inte *kryssade*
MEN nu funkade det.
så jättetack ännu en gång!
KRAM
Så glad jag blev
#2: Aha, jag förstod inte att det var en jailbreakad telefon.
#2 (Niklas) jaha ok, tänkte just undra varför du sa, att det inte gick att ta bort dom, när #3 (Solir) sa att man kunde det.
Jo, jag har jailbreakat min IPHONE.
Vet att det egentligen inte är tillåtet, men det finns ju dom mobilbutiker som gör det, så varför inte passa på då, så länge det går.
MVH/
Sesssan1
Tillåtet är det, men man gör det på egen risk.
Jasså, är det tillåtet, har hört att det inte är det.
Jo, iofs så gör man det på egen risk.
MVH/
Sessan1
Jorå, det är tillåtet att jailbreaka men många saker som en jailbreakad iPhone låter dig göra är inte tillåtet (till exempel att ladda ner crackade appar och spel). Dock har Apple försökt få det olagligt att jailbreaka sina iSaker men misslyckades. Tips: Vet att det finns en app du kan ladda ner från Cydia så du kan ta bort alla appar på vanligt sätt istället för att göra det genom appen. Kommer inte ihåg vad den heter, mem testa att googla om du är intresserad ;)
#9 vart hittar man SSH ngn stans?
Har försöskt leta efter det, men hittar inte.
*Du sa så här: Även de förinstallerade apparna kan du ta bort. För att göra det behöver du dock SSH:a in i telefonen / iPod:en och ta bort de själv*
MVH/
Sessan1
Jag är trög. Vad är jailbreakat.
Har visserligen inte fyllt min Iphone. Men vill ju själv bestämma om jag skall ta bort nått . Och då vill jag kunna göra det
Var rädda om varandra
NGN som vet vart man hittar: * SSH ngn stans i sin iphone?
Har några appar som det inte finns några kryss på, som jag tänkte ta bort som jag inte använder.
Som: *game Center, Aktier, med mera
hur tar man bort dom isf?
Dom finns i mappen: Väder
Hallå, ngn som ser min fråga här ovanför??
MVH/
Jag har sett den.
Men jag har inget svar. Jag vill inte rota i min telefon på det sättet. Den är ett arbetsverktyg som måste fungera.
Jag har inte jailbreakat min iPhone men efter att jag installerat iOS 5 så kan jag inte ta bort mina appar, finns inget (kryss) för mig heller! Hur ska jag gå till väga?
#16: De börjar alltså inte vibrera om du pekar och håller på en av ikonerna?
Hej Niklas! Jo det vibrerar men finns inget kryss, kan det vara nån bugg kanske?
Prova att starta om den genom att hålla hem-knappen och vilo-knappen intryckta tills det vita äpplet syns igen.
Det har jag gjort ett antal gånger, funkar inte! Funderar på om jag måste koppla upp telefonen till iTunes!
Har du Inställningar, Allmänt, Begränsningar, Radera program påslaget? Det blir då det beteendet du beskriver.
Ahh nu funka det!! Tackar :-)
#21: Den inställningen visste jag inte ens fanns. Bra sätt att hindra barnen från små olyckor! 
Det va ju du som tipsa mig, vet du inte vad för tips du kommer med? Hehe Hälsningar Micke
Jag har varit inne i: Inställningar, Allmänt, Begränsningar, Radera program påslaget.
Ändå så går det inte att ta bort dom förprogramerade apparna?
som: *game center, Aktier, väder.
Är det för att jag har min IPHONE jailbreakad?
Jag har en iphone 3GS
De förinsallerade apparna går det inte att ta bort. Göm dem i en mapp någonstans.
Det tycker jag är konstigt att apel har gjort så :(
Ska man behöva vara tvungen att ha appar man inte vill ha
DUMT gjort tycker jag iaf!!
Det är det många som tycker.
Kan förstå det! Tar ju bara upp plats för dom appar man inte ill ha:(