iPhone 4 eller 4s?
Ska köpa en iphone, men jag vet inte om den nya modelken är så mycket bättre? vad säger ni?
Kör på en s, eller gör som jag och vänta på 5an :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Skillnaden är ju typ Iris och bättre kamera och jag tycker personligen att Iris är skit.
Har bytt tillbaka till min 4 så fick min mamma min 4s. (Mest också för att jag inte blev så imponerad av de nya grejerna och för att jag saknade min gamla mobil med alla grejer )
lovisa

#2 Menar du inte Siri?
Tack för svar! Motivera gärna som #2 gjorde ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skillnaderna är inte jättestora. Men iPhone 4s har bättre skärm, bättre kamera, Siri och är snabbare än 4an.
#5 kanske inte jättestora skillnader, men dock viktiga tycker jag. Siri vet jag inte mycket om, det är nog något jag inte skulle använda, men en bra kamera och snabbhet är något som jag ser som stora fördelar.
#6 Absolut. Därför rekomenderar jag 4s för den är snäppet vassare.
Både min pappa och syster har 4s, men själv väntar jag som sagt på 5an.
#8 ja om du har en bra telefon, så varför inte vänta :) jag har en annan smartphone idag, en Samsung, men jag tycker att den är så seeeg.. har haft iphone 4 tidigare, men är lite nyfiken på 4s, därav frågan om det är värt att köpa den eller en 4:a igen.
#9 Precis. Har en Iphone 3gs och den är ju helt okej. Dock har jag haft den i 3 år så känns som det är dags att byta. Men jag har ingen brådska, därför kan jag lika gärna vänta på 5an.
Okej :) jo men som sagt, kör på 4s isåfall.
Jag har en 4s, och tycker absolut inte det varit värt att betala flera tusen extra för den, jag valde den eftersom den ändå kostade lika mycket som modellen innan. Den är absolut inte sämre men inte mycket märkvärdigare än fyran. Säg såhär - kostar båda lika mycket, välj 4s.
Jag har en 4s, och tycker absolut inte det varit värt att betala flera tusen extra för den, jag valde den eftersom den ändå kostade lika mycket som modellen innan. Den är absolut inte sämre men inte mycket märkvärdigare än fyran. Säg såhär - kostar båda lika mycket, välj 4s.
det blev en svart 4s (alla ska ju tydligen ha vita, men svart är snyggast), så nu förväntar jag mig stordåd! :) det var inte stor prisskillnad heller, men det som avgjorde var kameran och snabbheten.
#13 Kul! :) har också en svart ;) håller med om att de är snyggast.
#5: Skärmen på 4S är väl inte bättre än i iPhone 4?
#15 Tänkte nog fel
men upplösningen är väl bättre, det kanske var så du tänkte?
#3 Ja självklart menar jag Siri och inte Iris, har svårt för namn så det är därflr..
lovisa
#17: Nej, såvitt jag vet är det samma typ av skärm i bägge.
själva skärmen är väl densamma, men jag tänkte mer på kameran och den nya optiken.. och att bilderna blir skarpare.
#21: Okej, ja, det stämmer.
ska hämta ut min nalle på torsdag, men inte packa upp den.. ska byta till en vit 64 gb istället (köpte en svart 16 gb) snacka om att ha svårt att bestämma sig :)
äsch, jag missade lite finstilt och 64:an skulle bli dyrare än tänkt, så nu sitter jag här med min nya svarta iphone 4s, 16 gb och håller på och aktiverar den :)
nu är jag lite grinig.. försöker använda röstuppringningen, men det går ju åt fanders.. det var bl.a. därför jag köpte iphone igen, för att kunna trycka in en knapp och tala om vem jag vill ringa upp.. den svarar bara på engelska att den ringer upp (fel person t.om.) med facetime. och om jag kopplar ur facetime, då säger rösten att den inte kan ringa upp för att facetime inte är aktiverat.. suck! detta fungerade perfekt 4:an.. detta börjar inte bra 
Har du aktiverat Siri? I så fall bör du nog avaktivera det och se till att Svenska är valt under Inställningar > Allmänt > Internationellt > Röststyrning.
TACK!! det var det sista som felades, jag hade avaktiverat siri, och valt svenska som språk, men inte på röststyrninglen.. vilken tur att man kan vända sig hit med sina frågor! 

en sak som är negativ iaf, och det var likadant med min 4:a jag hade, det är dålig mottagning, man hörs jättedåligt, och det spelar ingen roll om det är Tele2 eller Telia. däremot med min gamla samsung nalle, var det perfekt ljud.. knepigt tycker jag..
Vad synd. Det problemet har inte jag haft.
#30 det är ju inte bara jag som har dessa problem, många upplever att de har dlig mottagning, så du har haft tur ;) eller så bor du helt enkelt på rätt ställe ;)
Snarare det första då för jag har varit på olika ställen.
jaha. har bestämt mig för att sälja min 4s, jag hade problem med händerna innan, och det har blivit värre när jag petar och surfar.. kan ju säga att jag hade samma problem förut när jag hade en 4:a, men jag blev mycket bättre sedan jag sålde den, och jag gjorde en chansning nu när jag köpte 4s:en.. men det funkar inte.. tyvärr så är detta en vanlig grej för mig, jag har svårt att förstå att jag har vissa inskränkningar, och det kan ta lite tid innan det går in ordentligt :) men nu vet jag. ingen mer iphone, utan det får bli en lättviktig plastig telefon, som går lite halvsegt så jag måste använda datorn istället :))
Vad synd. Hoppas att du hittar en du trivs med.
Ja, det är synd, men det är bara att inse faktum.. det blir en samsung galaxy ace igen, den kunde jag hantera utan problem :)
konstigt nog så gick det fort att sälja den, det känns lite vemodigt att behöva inse att jag inte fixar att handskas med såna. så tack för mig! :)
#36 Är inte konstigt alls. iPhone är en populär mobil och efterfrågan är hög.
#37 jo till det priset jag fick tycker jag, när jag sålde ungens 4:a för en månad sen, så var det fler intressenter än på 4s.