iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4232 ggr
[Emma_99]
2012-01-29 17:35
0

Iphone nackdelar?

Vill så gärna köpa en iphone 4 nu och efter att mina föräldrar pratar med försäljare,användrare osv. Så har jag bl.a. fått höra att den har dålig batteritid,lite gratisappar och sånt.

Är detta något ni känner igen er i? Självklart har den ju mycket bra också och det har jag ju sett själv.:)

Det jag skulle använda den mest till är ju,internet,fota,spela spel..

mvh emma

www.emmatjejen.webblogg.se

kalindas
2012-01-29 18:02
0

Batteritiden är inte bra. I alla fall inte på 4s.
Men stänger man av vissa program, så blir batteritiden bättre.
Annars är jag väldigt nöjd med telefonen. Glad

Kameran är fantastisk! Blir otrolig skärpa i bilderna. Speciellt närbiler utan blixt.

/Elisa

kalindas
2012-01-29 18:11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar att lägga upp en bild här…
Har försämrat kvaliten lite, för den gick inte att lägga in annars.

/Elisa

LillaBenice
2012-01-29 20:47
1

jag har 4s och jag tycker telefnen har väldigt bra batteritid emot mina andra,visst får jag ladda den varje natt men inte var 4-5 timma som de var med mina 2 förra! Jag tycker att det finns MYCKET gratis appar!:) jag är helnöjd iaf och jag kan inte hitta några - :)

Niklas
2012-02-01 09:02
0

#1: Tycker du att batteritiden är sämre än i andra motsvarande telefoner?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
2012-02-01 09:03
1

#0: Lite gratisappar tycker jag inte stämmer. Jag gissar att det finns åtminstone 100.000 gratisappar. Det räcker nog för de flesta.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

kalindas
2012-02-01 11:36
0

Den är något bättre än SE X10 mini pro som jag hade innan. Där kunde jag inte ens ha på surfen. Rynkar på näsan
Denna håller i alla fall en dag och ett antal telefonsamtal.
Sen har jag en ful ovana att ladda i förebyggande syfte. Borde låta den ladda ur helt en gång.

/Elisa

Felix-97
2012-02-01 18:00
0

Finns ju massa "lite" versioner på spel som igentligen kostar enda skillnaden är väl att det kan vara reklam och vissa saker får man inte typ som inte lika många banor osv. men vissa nöjer sig med lite versioner vissa inte.

Edit: Lite = Inte spelet fullt ut utan bara en liten del utav det kan man säga typ en "Testa på"

jesper1517
2012-02-01 23:53
1

Iphone är en av de bästa smartphonsen. Att det är dålig batteritid stämmer dock inte så bra. Allting beror på hur mycket man har som ligger i bakgrunden och det finns ett flertal saker som kan förlänga batteritiden t.ex att stänga av wifi när man inte använder det och även att stänga ner alla appar som ligger i bakgrundsläge genom att trycka in home knappen (Mitten längst ner på telefonen) två gånger snabbt och sedan stänga ner apparna precis som man flyttar runt dem.

Enligt mig så om du ska köpa någon smartphone så är det iphone som ligger i toppen. Som de ovanstående säger så finns det en hel del gratis appar och man kan även jailbreaka iphonen så att man kan få ner gratis appar. Detta må vara olagligt men chansen är inte särskilt stor att de märker en.

kalindas
2012-02-02 11:51
0

Jättebra tips med att stänga ner apparna. Tack! Glad

/Elisa

pierre80g
2012-02-03 11:38
0

Alla Smartphones har dålig batteritid när man använder telefonen fullt "ut"

jag har en iphone 4 och batteriet räcker ca 6 timmar.

detta beror på jag har 5 olika mail och detta uppateras helatiden och jag får ca 50 mail/dan

jag använder gps flitigt.

jag surfar ofta.

I framtiden kommer det att finnas bränsleceller till alla telefoner och batteritiderna kommer att bli MYCKET bättre men till dess kan man bara snåla lite.

Och gratisappar finns det fler av än du hinner testa på en livstid.

tips:

På mailen välj att telefonen hämtar mail bara 1 gång i timmenv eller manuell hämtning

stäng av platstjänster

stäng av appar när de inte används (speciellt spel)

och om man ska överleva i skogen utan ström nån dag stäng av mobildata.