iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 7591 ggr
kalindas
2012-02-19 10:59
6

Ringsignaler...

Det finns en sak som retar mig med Iphonen och det är ringsignalerna!
Varför går det inte att få en ringsignal som är en HEL låt och inte bara några sekunder??
Jag har IRinger, men den går ju bara att göra korta delar av en låt. Har ingen telefonsvarare och vill att telefonen ska ringa tills jag svarar.
Vill även kunna använda de låtar jag brukar använda, men nu blir det ju bara några seunder. Rynkar på näsan

Finns det inga program som kan konvertera hela låtar?

/Elisa

AnnaMaja0
2012-02-19 17:44
1

Vad menar du med några sekunder? Hur många sekunder är det? De ringsignaler jag gör själv i bl.a Tone Creater blir 40 sek. långa. Det är väl max hur långa ringsignaler man kan ha i en iPhone som inte är jailbreakad vad jag vet. Har man en kortare signal spelas den ju om och om igen tills du svarar eller den andre lägger på (eller tills telesvararen går in). Så ringsignalen tystnar ju inte efter några sekunder om den är kort utan börjar om från början igen. Sedan hänger det såklart på den som ringer dig också hur länge dom låter signalerna gå fram innan dom lägger på. Spelar ju ingen roll hur lång signalen är om dom lägger på efter 20 sek. Om jag ringer någon så sitter jag nog personligen inte och väntar på svar i 3 min, om det nu ens går att ringa så länge utan att det bryts, det vet jag inte.

kalindas
2012-02-19 18:56
1

Har 40sek men ville ha längre. Har ingen telefonsvarare och det är störande då musiken stänger av efter 40sek trots att de som ringer inte lagt på. För som det verkar så spelar den inte om ljudet igen heller…

Läste mig till att behövs Jailbreak för att få längre musikbyten. Så jag får väl stå ut med att den bara ringer en kort tid,,,

/Elisa

AndreasS
2012-02-25 12:58
0

#1 Måste man Jailbreaka telefonen för att få det att fungera med tex. IRinger?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

kalindas
2012-02-25 13:02
0

Nej ingen Jaibreak behövs då. IRinger har jag och den funkar perfekt!
Bara det tåkiga att signalerna inte blir en hel låt.

/Elisa

AndreasS
2012-02-25 13:50
0

Hur väljer jag signalen jag skapat? Får det inte att fungera.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

kalindas
2012-02-25 19:18
0

Är det IRinger så sparades den på iTunes och sedan kopplade jag mobilen till datorn och förde över låten till mobilen. 
Det ligger en mapp som heter "signaler". Drog bara låten till Iphone mappen.
Sen hittade jag låten i telefonen och kunde lägga in den.

/Elisa

AndreasS
2012-02-26 22:41
0

Ok

jizzy
2012-02-28 12:01
0

Har för mig den spelar om signalen från början när den kommit till slutet? Hursomhelst känns det inte som nåt stort problem, att lämna ett samtal obesvarat är ju bara enerverande (jag klickar "mute" om jag inte vill/kan svara). Vill jag lyssna på musik så gör jag helst det utan att nån ringer mig. Flört