iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 7168 ggr
leviathan81
0

Raderade låtar i iPhone synkas inte med datorn?

Jag vet inte ifall det är nytt till iOS 5 eller om jag helt enkelt har missat det innan, men jag har upptäckt att man kan radera låtar direkt i telefonen.Tidigare har jag skrivit i Anteckningar på telefonen vilka låtar jag vill radera från mitt bibliotek och sedan raderat när jag suttit vid datorn.

Jag tog för givet att det skulle synkas med iTunes på datorn, dvs att de låtar man raderat från telefonen även skulle raderas på iTunes i datorn.

Tydligen går inte det, eller så är det någon inställning som måste justeras i iTunes. Någon som vet hur det ligger till?

CoralReefs
0

Hur gör du för att radera i telefonen?

leviathan81
1

Re #1

I Album-vyn och Artister-vyn kan man dra åt vänster med fingret över Artist/Album-namnet och då kommer den röda 'Radera' knappen fram så att man kan radera allt med en viss artist eller ett visst album. Det går även att radera enstaka låtar på samma sätt under Låtar-vyn.

För min del är detta dock inte värt nånting ifall det inte synkas med iTunes i datorn eftersom jag vill ha exakt samma bibliotek på båda enheterna. Däremot verkar det konstigt ifall det inte skulle gå att ställa in på nåt sätt så att det synkas.

CoralReefs
0

coolt tack!!! ja precis det borde synkas med varandra!

johan
0

Äntligen!

Tänk att en sådan självklar ska ska kräva 5 versioner av utveckling av iOS.

Mvh // Johan

johan
0

Om man nu bara kunde spara låt från iTunes till telefonen via telefonen också vore det bra.

Man kan ju lyssna via Hemmadelning, men inte spara ned på telefonen.

Mvh // Johan

Sessan1
0

**I Album-vyn och Artister-vyn kan man dra åt vänster med fingret över Artist/Album-namnet och då kommer den röda 'Radera' knappen fram så att man kan radera allt med en viss artist eller ett visst album. Det går även att radera enstaka låtar på samma sätt under Låtar-vyn.**

säger du

vilken Version av Iphone har du då??

Jag har testat olika sätt att ta bort låtar från iphonen, men det funkar inte.

Måste man ha den kopplad till iTunes då isf??

--------------------------------------

dra åt vänster med fingret över en viss fil, som t.ex ngt spel man hämtat hem, DÅ går det att dra åt vänster om man vill ta bort filen  ifråga, men inte i musikmappen

MVH/

Sessan1

Michaela-N
0

Det kom med iOS 5 ja :)

Sessan1
0

jasså med iOS 5

ok

jag har bara 3GS

MVH/

Sessan1

Niklas
0

#8: Du kan uppdatera till iOS 5 i iPhone 3GS.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sessan1
0

Det går ju att ta bort på annat sätt oxå, genom att gå till mappen där man sparat sina låtar, sedan klicka på Spellistan och överst där står tre menyer: Ändra, Rensa och redera.

klicka på ändra då kommer det upp där man kan dra åt ena sidan/Radera för att ta bort dom låtar man vill.

jizzy
0

Håller med om att det är märkligt att det tog 5 år innan denna funktion kom…

Michaela-N
0

#10 då tar man ju bara bort dem från spellistan.