iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3360 ggr
Peak303
0

Skaffa iPhone

Jag sitter och kollar efter en ny telefon och tror att de kommer bli en iPhone. 
Det står mellan 4 och 4s, men vad är det egentligen för skillnad på dessa 2. DÅ priset skilljersig med 1000kr vill jag vara säker på att om jag nu lägger dessa pengarna att jag får ut "möjligheterna" (elr vad man ska säga) på telefonen.
Då jag nu vill slippa att ha en mobil som krånglar och laggar fast så ofta som mina 2 förra och min nuvarande gjort/gör.

Någon som kan säga lite vad det är för skillnad på dessa 2 och vad de är för fördelar på iPhone 4s då den är dyrare.

Tacksam för svar :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

AndreasS
0

Minn upplevelse av dom båda säger mig att skillnaden är inte så stor. Det är väl någon mer funktion i 4s.

Här kan du se och jämnföra de båda.

Iphone 4

Iphone 4s

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Peak303
0

#1; tack, ska ta och kolla där :)

-'  Malin Hultman

LillaBenice
0

4s'n är snabbare och även bättre kamera. Oh när jag gämnför med vännernas 4or så säger dom att batteri tiden är sjukt dålig, men min håller hela dagen :))

pierre80g
0

4S är en taskig uppdatering på 4:an som tyvär innehåller flertal buggar.

visst har dem snabbare processor å bättre kamera + roliga Siri som man lessnar på efter en dag för att den är på engelska.

nä… spara tusenlappen å köp dig en 4.

jag väntar på 5:an :)

Peak303
0

Hmm mjo, känns lite onödigt att lägga ut 1000kr extra om det nästan bara handlar om kameran. Då jag redan har en kamera. Och är mest ute efter innehållet i telefonen och att slippa det laggande jag haft tidigare. :)

-'  Malin Hultman

MagArne
0

Apples operativsystem för iPhone blir mer och mer krävande för varje uppdatering. För att inte telefonen ska kännas allt för slö i framtiden kan en 4S med snabbare processor vara ett klokt val.

Min iPhone 3G köpte jag precis när 3GS kom. Den var nästan oanvändbar efter två år. iPhone 4 går skapligt på iOS 5 men frågan är hur bra den går på framtida operativsystem.

Även min iPad 1 känns långsam på iOS 5. Jag hade kört på en 4S då jag hatar sega menyer samt surfa på sega telefoner och surfplattor.

pierre80g
0

jo det är sant #6 faaast inte hela vägen.

Apples operativsystem blir förvisso större med fler möjligheter som installeras men samtidigt så blir det uppdaterade för snabbare prestande och effektivisering.

trots den dubbelt så snabbare proccessorn i 4s så är 4:an bara 2 sec långsammare.

jag skulle säga såhär ska du ha mobilen i 3-5 år så köp 4s

om den håller så länge)

men om det är ok att byta ut den efter 2-3 år så ta 4:an

Niklas
0

Jag skulle välja iPhone 4S.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AnnaMaja0
0

Jag skulle också valt 4s. Hade en 4:a och köpte en 4s när den kom. Personligen så tycker jag mig märka skillnaden. Min dotter tog över min 4:a och häromdagen skulle jag hjälpa henne med några grejer i mobilen. Genast kände jag skillnaden i snabbhet, tycker min 4s reagerar och öppnar appar, menyer och annat snabbare. Inte för att 4:an är långsam, men jag märker absolut skillnaden. Som andra sagt; kameran är också en hel del bättre tycker jag. Min funkar perfekt och jag ångrar inte en sekund min uppgradering :-)

Peak303
0

Tack för alla svar. 
Är fortfarande ett tag tills att jag ska skaffa telefonen men vill vara ute i god tid så man inte står med besluts ångest i sista secunden. :)
Men ska fundera lite till men tror att de lutar mer år 4s. :)

-'  Malin Hultman

Michaela-N
0

Skiljer det sig bara tusen kronor för dig hade jag gjort det utan tvekan!

[Dominik]
0

4s är fungerar bara en sekund snabbare än iPhone 4 :P

jizzy
0

Eh, vad då "en sekund snabbare"? På vad?

Såg att flera här i tråden skrivit om si och så många sekunder snabbare, men inte på vad. En telefon har man ju till många saker. Pratar ni om uppstartstid så är det ju totalt ointressant med en sekund. Och jag tror knappast det tar en sekund mer att starta kameraappen eller nåt på Iphone 4. Den är fortfarande en snabb telefon.

AnnaMaja0
0

#13 Visst är 4:an en snabb telefon, men varför skulle det vara omöjligt att den skulle kunna ta längre tid på sig än 4s:en att öppna/starta vissa appar?

Sötis
0

At 4:an Är sjukt glad i den! Jag hade valt o köpa fyran för det e ju ba en mobil så du borde spara 1000:- Enligt mig. :)

Sötis
0

Har 4:an Istället

jizzy
0

#14: Jarå, klart 4S är snabbare. Glad Men det var inte det jag frågade om.

gaabriellaaa
0

#3 att batteriet bara håller i en dag klassar jag som dålig batteritid. Min iPhone's (en 4a) batteri brukar hålla i en dag och jag säger att det är dåligt Tungan ute

LillaBenice
0

#18 ja jo visst är de inte världens bästa, men de beror ju på vad man jämför med ;P Jag jämför med min gratia som de höll ungefär 4-5 h ;) ;b