Problem med nät på en iPhone?
Hej allihopa :) Är ny här så jag passar på att säga *hej* ;) Och hoppas att ni kan hjälpa mig lite ;)
Sedan jag köpte min Iphone 4 i september 2011 har jag problem med nätet - allt verkar fungera bra men vissa dagar ingen kan ringa mig och inga sms kommer på min mobil (jag ändrar inga inställningar), dem som ringer upplever att min mobil är stängd? och ibland säger dem att det låter som om dem ringer som vanligt men inget kommer fram till mig…alltså min mobil ringer inte och visar inte missade samtal…sedan typ efter en dag kommer allt på en gång - alla gamla sms och missade samtal. Ibland när jag ska ringa en kompis så istället för en rington börjar det låta jätte högt som en…brandbil på väg till brand. Och ibland när jag pratar med någon så plötligt börjar nåt *tränga sig på linjen* och då kan man höra konstiga ljud som om nån öppnar rostiga dörrar eller pratar - helt sanslöst. Jag har Telenor som operatör och har en vit Iphone 4. En kompis till mig har en svart iphone 3Gs och Tele 2 som operatör och förutom den där *brandbil ljudet* händer samma grejer med hennes mobil - ibland ringer man henne men hon får inget info om att man ringde osv.
Har någon annan upplevt sånt problem med sin Iphone? Vad kan det bero på??
(förlåt om det hamnade i fel grupp)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Det låter som nätproblem och då är det nog framför allt din operatör som kan hjälpa dig. Jag föreslår att du ringer dem.
Kolla med op.
om du tror det beror på Iphonen så är det till 80% säkerhet mjukvarurelaterat och fixas genom Återställning via iTunes.
det känns som om det beror på mobilen, då jag har telenor sedan typ 4 år tillbaka och har aldrig haft sådan problem, sedan är ju också grejen att en kompis till mig har samma problem med iphone men helt annan operatör…
Välkommen till ferretplanet.se :)