Apple har släppt iOS 5.1
Välj Inställningar > Allmänt > Programuppdatering.
Den här uppdateringen innehåller förbättringar och buggfixar, bland annat: Japanskt språkstöd för Siri (tillgänglighet kan variera under introduktionsperioden). Bilder kan nu raderas från bildströmmen. Nu finns det alltid en genväg till kamerafunktionen på den låsta skärmen för iPhone 4S, iPhone 4, iPhone 3GS och iPod touch (fjärde generationen). Kamerans ansiktsavsökning markerar nu alla upptäckta ansikten. Kameraprogrammet i iPad har ny design. Genius-mixar och Genius-spellistor finns tillgängliga för användare av iTunes-matchning. Ljud i TV-program och filmer har optimerats för att låta högre och klarare på iPad. Podcastreglagen på iPad kan nu styra uppspelninghastighet och har en 30-sekunders bakåtspolningsfunktion. Fixar buggar som påverkar batterilivslängden. Löser ett problem som ibland gjorde att ljudet försvann under utgående samtal. För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE
Jag tycker att det var ovanligt svårt att installera den här versionen. Jag får "Programuppdatering misslyckades" varje gång.
Min har uppdaterat sig utan problem.

Jag uppdaterade min 4S nu helt problemfritt men jag gjorde det via iTunes.
Går inte för mig häller..:/
Går inte för mig häller..:/
Jag börjar tro att det har nåot med min bredbandsrouter att göra. Frågan är vad i så fall.
För mig funkade det inte att uppdatera via iTunes eller direkt i iPhonen på kvällen 5.1 släpptes. Men igår eftermiddag testade jag via iTunes igen och då gick det alldeles utmärkt. Läste på ett annat forum att personer med uppkoppling via Telia haft problem med att uppdatera. Telia har erkänt problemet. En lösning verkar vara att tillfälligt byta DNS-serveradress. Man kan läsa den diskussionen här: http://forum.macworld.se/topic/146410-kan-inte-uppdatera-till-ios-51/
Uppdaterade utan problem direkt via mobilen och wlan.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek