Bra och gratis GPS-app till iPhone
vill ha tips på bra GPS-app till min iPhone4
Billig, helst gratis ;)
Jag tycker att Waze är överlägset bäst. Dessutom är den gratis och fungerar i iPad.
Vad jag förstår så kan man inte ladda ner kartor i förväg med Waze? Det innebär att om du ska köra utomlands så måste du ha (roaming) datatrafik påslaget och då blir kostnaden efter ett tag större än för de traditionella navigeringsapparna (Navigon/Tomton m.fl) där du laddar ner kartor i förväg hemma.
Det stämmer. Bra synpunkt!
Jag har Tomtom, så det är ju lugnt, men det är ingen billig app. Finns det ingen gratisapp med inbyggda kartor? Låter konstigt.
tog hem wase och testade den till jobbet idag… Visade lite galna vägar stundvis och hur får man den att prata??
Finns ett gratis i appstore om man söker på directU sen kan man välja där.
Glöm mitt tidigare inlägg. Prova istället Navfree dom har till en del länder gratis, dock är det en app till varje land. Är dessutom gratis o det är ju godast :)
Ja du Nikas, jag mste ha fått ett måndagsexemplar av den appen, för den var verkligen galet dålig!! Provade för kul skull på väg till jobbet igår och den tycker att jag ska åka åt helt motsatt håll. Den väg som appen väljer ut är helt galen!
Den tar mig säkert till rätt destination, men iom att jag måste åka åt fel håll först så fördubblas sträckan till mitt jobb. Normalt så tar det ca 20 minuter att åka till jobbet, enligt appen tar det 45 minuter. Det är en väg på ca 2 mil, enligt appen dryga 4 mil…
När jag byter riktning och tar den riktiga vägen, så talar appen om för mig att om jag åker vägen några ggr så kommer den automatiskt byta till jus den vägen. Men hallå, appen är ju värdelös om den bara kan visa korrekta vägar till destinationer jag åker till flera ggr.
Det är ju just till destinationer jag aldrig varit till (inte hittar till) som man vill använda en GPS…
Nej, detta var ett rejält bottennapp, inget jag rekomenderar till ngn. Det enda den var riktigt bra på, var att suga ur batteriet ur iPhonen!
#8: Kan du har någon konstigt inställning då? Jag har valt att den ska ta snabbaste vägen.
Använder Waze och är grymt nöjd med den.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#9 hade snabbasye vägen inställd, men det blir ju galet iaf eftersom vägen som appen tyckte jag skulle ta ,skulle ta (mkt skulle ta ;P) 45 minuter och det tar ca 20 minuter om man åker den rätta vägen, som också är den enda vägen att ta om man inte vill åka på sigtseeing på väg till jobbet då =)
Konstigt.