iPhone iFokus

iPhone

Etiketttips
Läst 8910 ggr
Malonne
0

Smartphones 2011

Hej! :) (hoppas att jag fattat rätt o denna sida inte bara är för iPhone)

Ska köpa en ny mobil i typ mars/april och jag undrar helt enkelt; vilken mobil är bäst på marknaden 2011? Tipsa gärna om kommande mobiler, för jag har inte sett någon som finns på marknaden nu som jag verkligen fastnat för. Har sett att sony ericsson kommer släppa Xperia Arc snart, den är jag väääldigt sugen på faktiskt! :D

Mina små krav är att den ska ha andriod, touchskärm, inte galet dyr (max 6500-7000kr ungefär) och den får inte vara HTC.

Och alltså, no offense, men jag tycker iPhone är liite .. statuspryl typ :P Fast det kanske jag inte borde säga, jag som inte testat en någon längre tid. Men ändå, jag är inte överförtjust i iPhone och vill helst inte ha någon. :)

Tacksam för svar! /Malin :D

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

marcusj
0

Den hämsidan är för dom som har iphone , iPad, iPod touch eller ipad

Lynxx
0

#0 - I brist på en Mobil i Fokus - så får vi ta denna då.

---

Ja ser Arc-en (ca 1 april?)

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/328_en_succe_innan_den_slaeppts

…alt. LG:s LG Optimus 2X - som de som ligger i framkant f.t. Ja själv funderar på ngn av dessa i väntan på kompetentare pryttlar.

LG kommer - om ryktet är sant - att komma med en 3D ver. inom överskådlig framtid.

Men kolla på denna sajt - så kanske du kan hitta ngt som passar dig:

http://technytt.se/

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/331_lg_vaentas_presentera_optimus_3d_snart

Samsung modell S som verkar vara poppis:

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/333_samsung_galaxy_s_riktigt_populaer

Att LG & Samsung har betydligt lägre pris kanske kan avgöra t till deras fördel?

Just nu ere väldig fart på utvecklingen för smartphones - så i år blir det fler med t.ex. flerkärniga processorer - typ Tegra 2 & (3?) - som blir betydligt kraftfullare etc.

/L

Malonne
0

LG är jag vääldigt tveksam till, men jag ska väl inte döma dem så snabbt, eftersom jag inte känt på några av deras 'senare' modeller. Galaxy S var jag inne på länge, men sedan skaffade min pappa en sådan och jag fick prova på den ordentligt, och jag måste säga att jag tycker den känns lite.. grå, i menyerna framförallt. Den är även lite laggig och hackig när man ska spela spel och sedan pausa och ta upp spelet igen. Dessutom, när man spelar ett spel där man måste välta telefonen (om du fattar vad jag menar) hamnar min långfingerspets alltid mitt över högtalaren (som är ganska liten) så ljudet blir mufflat. Annars, väldigt trevlig telefon, men inget för mig. Tack för alla bra länkar du skickade :D

/Malin

Lynxx
0

Ja då ere inte lätt asså - om varken iPhone, HTC (dessa två har ju de mest nöjda), LG eller Samsung passar. Flört

Som sagt - det händer mycket under de närmaste månaderna inom smartphone.

/L

Malonne
0

4# Jovars, Samsung har jag inget emot! Bara det att de inte släppt någon som jag gillar förutom "gråa" S. Jag kanske ska förklara mig varför jag inte gillar dem? iPhone, därför att så många har dem, och jag vill gärna känna att kolla här! Jag har en telefon som inte alla andra har!

Och HTC är jag bara allerigisk mot för de gräsliga klockorna på startskärmen (går att ändra jag vet, men jag blev bara put off av dem) och dessutom måste man väl ladda ner en app för att få svenskt tangentbord?!

LG känns lite outdate bara, de får nog hålla sig till att göra tv, enligt mig.

Ska vänta och se! :)

Men som sagt, har varit väldigt nöjd med min SE W995, så Sony Ericsson har en speciell plats i mitt hjärta ;)

/Malin

Lynxx
0

Tyvärr har SE hamnat i bakvattnet f.t. - vi får se hur Arc-en tas emot när den får testas i praktiken.

/L

Lynxx
0

Lite U tube om LG:s Optimus 2X demonstreras på CES [Video]

http://www.swedroid.se/lg-optimus-2x-demonstreras-pa-ces-video/

…samt Arc-en

http://www.youtube.com/watch?v=iwbM5Y0vjvM

---

Ngt att som man bör ta i beaktande är att det f.n. finns ett säkerhetshål i Android 2.3 som ger hackare åtkomst till microSD-kort.

http://technytt.se/2011/01/sakerhetshal-i-android-2-3-ger-hackare-atkomst-till-microsd-kort/

---

Samsung har - iaf hittills - varit väldigt dåliga på att uppdatera sina pryttlar.

Där är HTC betydligt bättre.

/L

Malonne
0

7# Samsung har uppdaterat S iaf. Tack, är jättetacksam för alla tips. :D

/Malin

Lynxx
0

:-)

---

Sony Ericsson visar oss nu, i en nyligen publicerad video, hur bra den nya EXMOR R-sensorn som sitter i Xperia Arc, Neo och Pro är i mörker. Sony Ericsson visar oss en jämförelse mellan EXMOR R-sensorn och kameran på en Xperia X10. (video)

http://technytt.se/2011/02/sa-bra-ar-sony-exmor-r-i-morker/#more-11781

/L

Tom-B
0

Jag hade SonyE Satio förut. Den blev jag fullständigt galen på.

Skaffade billaga iPhone 3GS, för att pröva, och är helt salig.

Varför inte skaffa en billig iPhone 3GS nu, snart (när då?) kommer 5:an med ny plattform. Kanske kan vara värt att vänta på.

(P.S. Har inte provision av Apple för denna reklam! D.S.)

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Lynxx
0

Jo nog ere så - tyvärr så sympatiserar inte alla med Apples alla stolligheter.

Så då får man leta upp ett alternativ & eftersom trådstartaren hade vissa tankar på just SE Arc - där denna sensorn finns - så tänkte ja att det var ngt som kunde intressera.

Ja är inte sponsrad av SE eller någon annan heller - anv Samsung själv för närvarande.

Sen får jag se vad LG:s resp. HTC:s nya & SE Arc går för - när de kommer ut i butik.

Jag struntar högaktningsfullt i märket - men USA- & Kinaprodukter undviker jag i det längsta.

/L

Niklas
0

#10: Gissningsvis kommer iPhone 5 i sommar. Det kan till och med hända att det kommer flera modeller om ryktena stämmer.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tom-B
0

#11 Lynxx

Tja, gillar man inte USA- och Kinaprodukter, blir man väl lite begränsad.

Så då blir det väl mest Taiwan- och Koreaprodukter som återstår.
Och dom är väl väl så bra, dom också.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Lynxx
0

Jepp - åt mig dug de alldeles utomorträffligt :-)

/L

Malonne
0

Jag är ju inte så insatt, men iPhone 5 kommer i juli har det sagts.

Eftersom jag som sagt inte gillar iPhone (annars hade jag nog satsat på en sådan), och jag orkar verkligen inte vänta på releaser som är i typ sommar, så kommer jag nöja mig med en Sony Ericsson Xperia Arc, kommer ändå tröttna på den lagom till nästa sportlov (som jag gjorde med min röda w995, som jag köpte förra året på dagen idag faktiskt) om jag känner mig själv rätt. Tack!

/Malin

Lynxx
0

;-)

/L

penphotography
0

Nu beror det ju lite på vad man tänkt ha telefonen till, vad man har för krav osv men kanske kan en Blackberry vara något? Finns ju massor av modeller - och den är Kanadensisk! Flört

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Malonne
0

Lite follow up nu då..

Kort sagt är Xperian toppen, det enda som finns att klaga på är att den lille jäveln startar om sig av sig själv, minst två gånger dagligen, även om den bara är på standby hela tiden!

/Malin

Niklas
0

Det låter lite besvärligt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lynxx
0

Ngn bugg?

Påpeka detta för dem - så de kan fixa det med en uppdatering.

/L

Malonne
0

Jo jag ska väl göra det. Om det inte är bugg får man väl lämna in den på "verkstad". Suck..

/Malin

Malonne
0

Visst blir det (om jag inte har några appar på telefonminnet vilket jag inte har) ungefär samma sak att rycka ur minneskortet, som att "blåsa" telefonen? Förutom att kontakterna och så är kvar, men de kan ju inte skapa problemen. Om det nu är nån dålig app som gör att mobilen rebootar hela tiden. Provar med det några dagar och om problemen kvarstår åker den in på lagning, till återförsäljaren, whatever, bara jag slipper se den ett tag..

/Malin

Malonne
0

.. suck.

Man kan ju inte ta ur minnekortet.

/Malin

[Kaktuz]
0

Funderar på en SE Xperia S jag, har en Satio sen ett år tillbaka som jag bänger snart i väggen Tungan ute. Ända jag är ute efter så är det bra pix på kameran och sen är jag sugen på det där med appar.

[Kaktuz]
1

Nu har jag en Xperia Arc S Tungan ute

Lynxx
0

Hoppas den e till förnöjsamhet :-)

Ja har gamla Arc:en - den duger bra åt mig, de lilla ja anv. mbl.

Skaffar väl en platta för surf, så småningom - när LTE (4G) blir mer utbyggt.

/L

[Kaktuz]
0

Ja jag hade ingen gammal modell av sådan så för mig är jag nöjd Tungan ute