Touch har slutat funka i iPhone 3GS
_Hej,
_jag har en iPhone 3GS 16gb, jailbroken med redsn0w upplåst med ultrasn0w.
Har använt den länge med iOS 4.1 och det har funkat finfint och jag har varit supernöjd, dock på sista tiden har touchen slutat funka då och då helt random men har börjat funka efter några minuter. Har även upplevt att den visat "Ingen service" ganska ofta men det har kommit tillbaka efter en stund.
Idag slutade touchen funka igen, tänkte inte så mycket på det, väntade men inget hände, provade att stänga av den genom att hålla in home+sleep button flera gånger men utan resultat. Till slut gav jag upp och återställde den i iTunes, även detta utan resultat, provade uppdatera till 5.0.1 men den funkar fortfarande inte. Vet inte vad jag ska göra, nu är jag alltså fast på "Slide to unlock" sidan.
Garantin har gått ut och varken min operatör, Apple eller någon annan reparationsbutik kan hjälpa mig. Finns det något hopp kvar?
liebe kann manchmal sehr weh tun
Tyvärr kan jag inget om jailbreakade iPhone. Kanske kan någon annan hjälpa dig.
Det har nog inte med jailbreaken att göra. Jag skulle råda dig att lämna in den, troligtvis är touchfunktionen trasig. Tror du kan få tag på utbyte själv för några hundra, men det kan ju vara skönt att bara lämna in den.
Min kompis mobil började fungera när han uppdaterade den.. Om du återställer den till fabriksinställningar då? ;)
#3 skrev ett x antal gånger i texten att jag både uppdaterat och återställt den flera gånger.
liebe kann manchmal sehr weh tun
Ca: 80% av felen på iphone är mjukvarurelaterade så länge du inte tappar mobilen på golvet eller liknande. prova återställa några gånger.
i värsta fall tror jag att du kan byta hela fronten för nån hundring.
#4: Hur har det gått?
Om man är händig kan man nog komma undan med några hundra för skärmbyte, men själv skulle jag inte våga öppna den… Har en Mac som jag öppnat många gånger för lite småfixar, men en iPhone känns så känslig och kompakt, så jag skulle nog inte ha nerver tillräckligt för att göra det. 
Men om man kollar på ifixit.com som är en bra hemsida med guider för att göra egna reparationer så verkar nya skärmar kostar typ 100 dollar vilket väl är ca 700 kr?
På Groupon finns det under dagen en deal (vet inte hur jag ska länka men iPhonegrejen är i högermenyn) för glas- eller skärmbyte för 349 kr som var halva priset, hos iphonereparation som verkar finnas i Gbg och Sthlm… Halva priset iallafall. Fattar inte hur det ekonomiskt går ihop sig om skärmarna är så dyra, marginalen och arbetskostnaden = 0 kr?
Nåja. Annars var ju Mumien uppe i nån diskussion här, de rekommenderar många och de verkar seriösa.