Spotify premium utomlands i iPhone?
Funderade lite på vilken sajt jag skulle posta det här och kom fram till att denna sajten kanske möjligtvis kan ge mig svar!
Jag ska till Thailand om två veckor, och hade tänkt köpa spotify premium till min iPhone eftersom jag inte kommer kunna gå in på youtube.
Men då kom jag att tänka på, funkar spotify premium utomlands? För jag kommer ju "stänga av" mitt internet och allt det där så jag inte får några oväntade kostnader. Tack för svar!
Du kan ju "spara" dina playlists, då funkar de i offline-mode om du har premium.
#1 okej tack, så alltså kan jag lyssna utomlands utan kostnader när jag skaffat premium?
Men vad menar du med spara? Spara så dom sparas på min själva musikknapp? (Den orangea man har i iPhonen.) Eller sparas dom på spotify? 
#2, Haha, jag är dålig på att förklara men gör ett försök!
Gå in på din Spotify-app på mobilen, välj en playlist du har gjort och dra så att den blir available offline. Då kommer mobilen börja Synka låtar och "spara ner" dem. Det tar plats på ditt minne, så att du är medveten om det. När du sen åker utomlands går du in på Settings och klickar i Offline Mode. Då kan du, om du har Premium, spela din offline-listor trots att Spotify är avstängt.
Förstår du?
#3 lite svårt att kolla eftersom jag inte har spotify än haha, men tack så jättemycket!! tror nog jag ska förstå :) Men dessa låtar tar väl inte mer plats än vad andra vanliga låtar gör?
#3, Haha, okej. Du får återkomma när du har Spotify och utvärdera min förklaring ;) Ingen aning faktiskt, rent logiskt så borde det inte det.
Enkelt gå in i spotify appen.
1. Tryck Edit i vänstra övre hörnet sedan på + i högra övre hörnet och namge nya playlisten.
2 Sedan tryck på förstoringsglaset och sök en låt, när du hittar låten som text första låten i bilden jag bifogat: one(your name) (feat pharrel) så sveperman över låte med fingret från vänster till höger. du får upp alternativ, tryck på + och sedan din playlist,
Repetera punkt 2 för att lägga till låtar och punkt 1 för playlists.
När du är klar med en playlist så aktiverar du ( available offline) enl bild.
Då laddas dessa låtar ner på mobben så du kan gå in i spotify vart du än är med eller utan internet och lyssna på dina låtar.
#6 tack så mycket!! ska bara fixa premium nu så gör jag ett försök sen 
Fixat premium nu så så snart jag har tid ska jag försöka mig på det här!
oteknisk som jag är så hoppas jag det går bra ändå 
Som svar på din orginalfråga:
Men då kom jag att tänka på, funkar spotify premium utomlands?
Svaret är: Ja! :)
Jag var i Kina ett par veckor i Januari (och ska tillbaka igen i April) och hade inga somhelst problem med Spotify Premium. Sålänge du har internetåtkomst funkar det precis som hemma i Svedala.
Däremot så kan inte Kineser eller Tailändare signa upp sig för Spotify utan de måste göra det via en svensk IP-adress och en svensk postaddress.
// Jonas
#9 men blir det inte massa extra kostnader då? 
#10 Jo, om man använder sig av Data roaming. Men jag hoppas du är smart och bara kör WiFi! 
#11 jaha ja, men jag tänkte att det lär väl inte finnas gratis WiFi på så många ställen i Thailand haha
men om typ mitt hotell har gratis WiFi, kan jag använda det utan att det blir extra kostnader? Om jag avaktiverar data roaming såklart. (tjej som vill dubbelkolla allt här…
)
#12 Japp, du har helt rätt. Om Dataroaming är avstängt och du bara kör WiFi så blir det inga extrakostnader för ditt Spotify-användande!
#13 så bra! tack för hjälpen!! 
#3 din förklarning gick såpass bra att jag aldrig behövde prova #6's detaljerade förklarning haha! tack alla