Uppdatera iPhone 3GS
Hej!
För lite mer än två år sedan köpte jag mig en Iphone 3Gs i USA. En vän till mig hjälpte mig att låsa upp den och allt har fungerat kanon sedan dess. Men jag har inte uppdaterat den sedan jag köpte den och är livrädd för att göra det - för händer något så gissar jag att jag knappast kan få hjälp då den inte är svensk. Men kan knappt installera några appar längre då alla appar kräver nyare uppdatering vilket har börjat störa mig och känner mig begränsad i min användning av telefonen.
Finns det några risker med att uppdatera den? Eller är det helt riskfritt? Hur sparar jag allt som är på telefonen? Allt från bilder till kontakter.
Tacksam för hjälp och råd
Börja med att Synka och Säkerhetskopiera den ordentligt med iTunes. Sen ska det inte vara något problem att uppgradera. Jag uppgraderade min 3GS varje gång det kom nya iOS-versioner och det har aldrig lett till förlorade data.
#1 Synkronisera är inga problem. Säkerhetskopieras den i samma veva? Var hamnar säkerhetskopieringen någonstans om det skulle skita sig? Säkerhetskopieras allt?
Många frågor, men vore så värdelöst om allt försvann när man haft telefonen i tre år.
Om upplåsningen är gjort med hjälp av Jailbreak, så finns det nog en risk att jailbreaket (och upplåsningen) går förlorade om du uppdaterar. Isåfall måste du jailbreaka telefonen (och låsa upp) telefonen på nytt, efter att du uppdaterat. Kanske någon jailbreakkunnig kan hjälpa dig i såfall.
#3 Det var lite det jag befarade, så den risken finns alltså. Tack för all hjälp!
#4: Det stod inget om att den var jailbreakad. Då vet jag inte alls vad som fungerar.
#5 sorry, missade den informationen. Men så är det, den är jailbreakad.