Bytt operatör, kontaktbok i iPhone helt skum
Hej.
Någon som kan hjälpa mig med hur jag skall göra med mina kontakter i min iPhone? Förra veckan så bytte vi operatör på jobbet till en danskvariant som kopplar upp sig mot Tele2 och Comviq här i Sverige.
Men.. mina kontakters namn är borta när de väl ringer eller skickar SMS. Och SMS-tråden är i två olika.. den som skickar har sina frågor/svar i en tråd och mina svar/frågor ligger i en, så att det är liksom två SMS mellan samma personer. I kontaktlistan ligger alla namnen kvar, men de kommer inte upp vid som jag skrev, samtal eller sms.
Fick rådet att lägga +46 framför alla nummer, vilket jag också gjorde, men då funkar inte de fasta numren alls utan jag får meddelandet att nummer ej är i bruk. Och så plötsligt så funkade det inte heller med mobilnummer.. Jag blir tokig! Skall jag behöva radera allt och lägga om dem eller?
Hoppas det finns något snille här som kan hjälpa mig :)
Kan tillägga att de nummer som inte drabbats alls är de som har en iPhone 4S kopplat till sitt nummer. Jag och de flesta med mig, har en 4.
Tusen tack på förhand!
A
It's not about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain!
När man lägger +46 före ett telefonnr så skall man plocka bort första nollan i telefonnr. Vet inte om du har gjort det. Men om man inte gör det så kommer man inte fram.
Ex. 031 11 11 11 blir +4631 11 11 11
Eller 070 11 11 11 blir +46 70 11 11 11
Mvh
Fredrik
Tack Fredrik. Det har jag också gjort. Idag funkar det inte att ringa alls med +46 utan det skall vara som vanligt, men kontaktens namn uteblir vid SMS och i samtalslistorna. Sjukt drygt!
Tror du jag måste radera allt och lägga om det igen?
It's not about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain!
#0: Jag föreslår att du kontaktar operatören och frågar Hur man ska göra. De borde ha råkat ut för det tidigare. Har dina kollegor samma problem?