iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 6478 ggr
RuiXue
2012-04-30 11:15
0

Problem med iPhone/iTunes :(

När jag anslöt min iPhone 4 till min dator häromdagen så fick jag i iTunes upp ett felmeddelande på datorn att iTunes inte kunde läsa min iPhone och bad mig återställa telefonen till fabriksinställningarna. Jag vill absolut INTE återställa telefonen eftersom jag inte har problem med den i övrigt! Hur kan jag lösa detta problem UTAN att återställa min telefon till fabriksinställningarna? Jag vill nämligen inte förlora allt som finns på telefonen och i och med att jag inte ens kan ansluta till iTunes så kan jag ju heller inte Säkerhetskopiera den precis innan en återställning= förlora massor som tillkommit sedan senaste säkerhetskopieringen.

Kan tillägga att telefonen aldrig vart ansluten till annat iTunes än det jag har på min laptop så det är inte det problemet som uppkommer när man byter dator.

Vad kan jag göra?Gråter

Jennie

Niklas
2012-05-01 10:43
1

Vilken Version av iOS har du i telefonen? I iOS 5 kan du Synka mot iCloud och slipper då använda iTunes till det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

RuiXue
2012-05-02 00:35
0

Jag har iOS 5.01 eller vad nu den senaste versionen heter. Brukar hålla min telefon uppdateradFlört

Jennie

Niklas
2012-05-02 08:40
0

Då är det iOS 5.1 du har. Jag tycker att du ska aktivera synkning och säkerhetskopiering mot iCloud. Du hittar det under Inställningar > iCloud.

Telefonen är väl inte jailbreakad?

RuiXue
2012-05-02 22:41
0

Nä, telefonen är inte jailbreakad. Det enda jag gjort med den är att ha låst upp operatörslåset genom iTunes och min mobiloperatör så att jag kan använda annan operatör än 3 när jag reser utomlands om jag vill skaffa ett lokalt telefon nummer på resan. Kommer mycket troligt pendla över Atlanten framöver i arbetet så då kan det vara smart att skaffa pre-paid simkort i USA istället för att använda mitt Svenska abonnemang när jag är därFlört

Jennie

Niklas
2012-05-03 07:10
0

Okej. Satsa på iCloud då.

RuiXue
2012-05-03 21:15
0

Gjorde det idag och nä, det är gråat och går inte att klicka på i telefonen. Telefonen är senast synkad till iTunes på den här datorn i Mars.

Jennie

Niklas
2012-05-03 21:41
0

Råkar du ha AppleCare-avtal?

RuiXue
2012-05-03 22:40
0

Nej, min telefon är köpt hos 3 i Danmark i April förra året. Abonnemanget har löpt ut och jag är inte ens längre kund hos 3 Danmark eftersom jag flyttat tillbaka till Sverige.

Jennie

Niklas
2012-05-04 12:35
0

Vad synd. Tyvärr har jag inga fler förslag. Det är svårt när jag inte ser telefonen.

RuiXue
2012-05-04 12:43
0

Om jag nu avinstallerar iTunes och installerar om det, försvinner då allt jag har i iTunes vad gäller musik och appar?

Jennie

Niklas
2012-05-07 16:26
0

Du kan spara det först. Har du Windows eller Mac?

RuiXue
2012-05-07 17:30
0

Jag har Windows 7 UltimateObestämd Nästa laptop blir helt klart en MacBook!

Jennie

Niklas
2012-05-08 09:17
0

Då borde du hitta det du söker här:

http://support.apple.com/kb/HT1751?viewlocale=sv_SE

Kopiera iTunes-biblioteket till en annan plats på disken och återställ det från kopian när du är klar med ominstallation av iTunes ifall det behövs.

MacBook kan jag varmt rekommendera.

RuiXue
2012-05-08 14:47
1

Löste sig faktiskt himla lätt! Såg rykten på Twitter igår om iOS 5.1.1 och anslöt med en annan, nyare kabel och så funkade det baraFörvånad Men hur kan det vara möjligt att en laddkabel funkar utmärkt att ladda med men inte funkar med datorn? Det är ju ändå en kabel jag fått med en utav mina iPhones! Den är även använd för dataöverföring tidigareObestämd

Jennie

Niklas
2012-05-08 16:01
0

Kablar åldras. Datasignalerna är nog känsligare för störningar än laddströmmen är.

RuiXue
2012-05-08 16:08
0

Drog verkligen en lättnads suck igår när det fungerade. Och tack och lov hade jag INTE återställt telefonen till fabriksinställningar! Puh!

Jennie

Niklas
2012-05-08 16:12
0

Härligt. :-)