iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 7515 ggr
Nannah
0

iCloud = störande...?

Hej

Äntligen har jag också hakat på "iphone-trenden" … om man nu kan kalla det fär trend. Hur som helst:

Jag finner iCloud (som jag förstått, synkar alla sociala medier till din iphone) otroligt störande då

den har mina hotmail kontakter sparade tillsammans med mina telefon kontakter. Om jag tar bort mina kontakter från hotmail via iphone, går de bort från hotmail då?

Jag vill endast spara egna kontakter som jag skriver in i iphone. Har "bockat av" epost funktionen i inställningar - konton. Om det nu hjälper?

Tycker bara det är störande på ngt vis… :(

Nu vet jag att när man för första gången ställer in iphone, så frågar den om man vill Synka med iCloud. Självklart valde jag Ja. Så frågan här kanske är mer hur man ändrar detta?

Tack på förhand

Nannah
0

Nu tex, när jag går in på meddelanden så är det bara mina hotmail kontakter som visas.

Och när jag trycker på kontakter så dyker endast de från min hotmail upp.

Kollar på de senaste kontakterna jag har skickat sms till/ringt, och där står endast nummer. Ej deras namn som jag sparade innan…

Hoppas ni fattar. Detta är otroligt störande.

Går det att stänga av synken? >.<

Niklas
0

Under Inställningar > iCloud kan du avaktivera synkningen för de uppgifter du vill.

Om du går in i Kontakter och väljer Grupper kan du se vilka olika ställen du får kontakterna ifrån.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nannah
0

Tack för svar.

Har avaktiverat epost på iCloud via inställningar…

Inget tycks ändras…

Testade att gå in på <inställningar <icloud <och avaktivera/bocka av synk på "kontakter", följande meddelande dyker upp för vad jag vill göra med dessa kontakter:

Spara på min iphone

radera från iphone

avbryt

Om jag trycker på radera från min iphone, raderas även de hotmail kontakter som visas? Eller endast de kontakter jag självmant skrivit in i iphone?

Niklas
0

Det där gäller vad de ska göra med dem i telefonen, inte på servrar de synkar mot.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nannah
3

Jaha…

edit: fixat nu. :-)