Skype för iPhone
vet inte om inlägget ligger rätt eller om jag ens är i rätt forum,
men jag har precis beställt en ny iphone 4s med 3G gratis surf, jag använder skype väldigt mkt och undrar om någon vet hur mkt det drar från min gratis surf? har googlat lite men hittar inget direkt svar, kanske någon här kan hjälpa mig? :)
Det beror bland annat på hur du använder Skype. Chatt drar minst, röstsamtal näst minst och videosamtal mest.
Har använt Skype VÄLDIGT mycket över 3G både för chatt, röst och video och en enda gång har jag nått min maxgräns för datatrafik (2GB om jag minns rätt) och då inkluderade det förbruket av data väldigt mycket Skype användning med både video, röst och chatt samt många uppladdningar av bilder både på Facebook och Photobucket. Så det drar inte mycket alls
Jennie
Om det är via wifi , så är det gratis va? Dum fråga kanske:p
Chatt och röstsamtal Tänkte hur mkt en timmas samtal drar tex :) om man kan kolla de nånstans :)
Har pratat många många timmar över 3G på skype, både med och utan video. Det tar nästan ingen data alls
Över wifi så är det helt gratis eftersom man använder wifi istället för sin 3G data.
Jennie
Jo, här hemma kör ja wifi, men jobbar kväll i veckorna och pratar mkt på skype då :) så hoppas mina 3g räcker i månaden, såg att tele2 annars hade kostnadsspärr så får aktivera den kanske :) vill inte få nån otrevlig räkning i slutet av månaden :p
Om du har typ 2GB inkluderat förbruk per månad så bör det räcka gott och väl. Jag körde på endast 3G under en period och har som sagt bara nått min maxgräns en gång och då fick jag ett sms med alternativen att fortsätta surfa långsammare eller köpa till data trafik fram tills nästa räkning. Det tickar inte bara på OM man förbrukar sin inkluderade datatrafik utan man får notis om det. Så är det hos 3 i vart fall.
Jennie
okej :) tack :)
Hoppas du kommer gilla Skype på iPhone lika mycket som jag gör
Den ENDA nackdelen med Skype appen är att den drar mycket batteri jämfört med tex. ooVoo (som liknar skype men saknar ljud när man chattar så varkens jag eller min pojkvän gillar ooVoo haha)
Jennie