iPhone iFokus

iPhone

Etikett: appar
Läst 14610 ggr
VeganGeek
11

Bli av med appar från iCloud

Jag använder iCloud för backup till min Iphone vilket för det mesta fungerar bra, men det verkar bli omöjligt att bli av med appar man verkligen inte vill ha längre. Jag tar bort dem på telefonen, går in i iTunes Store och plockar bort dem från "purchased" avdelningen ändå dyker de ständigt bort. Jag har varit inne på iCloud och tittat efter dem där men där tycks inte vara.

Finns det något sätt att bli av med dem? Vad är det jag missar?

Jag kan förvisso ta bort dem igen, men det blir lite tjatigt efter ett tag.

Niklas
1

Är det på iTunes i datorn du raderar dem under "purchased"? Jag frågar för att jag inte hittar någon sån del när jag väljer iTunes Store i iTunes.

Är telefonen jailbreakad?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

VeganGeek
0

Ja det är iTunes på datorn jag raderar dem, det finns en länk i högerspalten i iTunes store  i rutan som heter Quick Links.

Telefonen är inte jailbreakad och den har uppdaterat iOS

Det är en iPhone 4

Niklas
1

Aha, där ser jag den, fast min är på svenska. Tar du bort dem där försvinner de bara från listan över saker du har köpt. Det är inte iCloud. Vill du ta bort dem från datorn är det under Program i vänsterkanten du ska ta bort dem.

Har du aktiverat Inställningar > Affär > Automatiska hämtningar > Program i telefonen?

Niklas
0

Synkar du iPhone via iTunes? I så fall är det nog där du har ställt in att appar ska synkas över. Använder du iCloud behöver du i regel inte Synka med iTunes.

VeganGeek
0

Misslyckades ändå med att få med allt, jag har tagit bort dem från iTunes ett flertal gånger men de dyker upp gång efter gång ändå.

Har ändrat inställningen du nämnde nu den hade jag missat.

Jag har precis skaffat ny dator och tog ner mina appar igen eftersom jag har en del jag vill behålla men inte kan använda nu eftersom de helt enkelt inte får plats.

Jag brukar inte Synka mot datorn men jag ville lägga in lite musik och mina ringsignaler,

Sen är det väldigt viktigt för mig att sortera apparna rätt och ska man sortera mycket är det lättare att göra på datorn och då måste man h Synka apparna aktiverat.

Men hur får man bort saker från iCloud då? Var hittar man det?

På själva sidan finns ju bara mail, contacts, calender, find my iPhone och iWork? Vilket inte är till någon större hjälp i sammanhanget.

Niklas
0

Det är säkert inte iCloud som är problemet. Titta i iTunes att du inte har ställt in att program ska synkas med telefonen.

VeganGeek
4

Det är inte det som är problemet utan att de laddas ner till datorn, ja jag synkar mot datorn just nu som jag sa ovan för att det är lättare att sortera dem där.

Jag har tagit bort dem från datorn ett flertal gånger det är där de dyker upp, jag har även tagit bort dem från telefonen. Ifall jag kunde få bort dem permanent från datorn vore ju synkningen inget problem.

Jag uppskattar dina svar men det känns inte riktigt som du förstår vad jag menar.

Niklas
0

Jaha, jag förstod inte av #0 att det var i datorn du inte kunde bli av med dem. Jag trodde det var i telefonen eftersom du skrev iCloud. Öppna iTunes > Inställningar och fliken Affär. Är någon av kryssrutorna under Automatiska hämtningar förbockade? Har du bockat för "Leta efter nya programuppdateringar automatiskt" i fliken Allmänt?