Vad använder du din iPad till?
börjar bli trött på att surfa på en liten telefon, så jag har beställt en iPad 3. men nu undrar jag ju vad folk använder en sån till förutom surf? några tips till en nybörjare?
Den funkar bla utmärkt till att läsa böcker i 
Tack för tips, jag kommer säkert att använda mig av det.lånar du böcker eller köper du? Du får gärna tipsa om vilka tjänster som du använder dig av;)
Jag läser böcker, tidningar, nyheter, skriver inlägg och artiklar, ritar, gör ikoner, filmer, presentationer, fotograferar, filmar, mejlar, skickar iMessage-meddelanden, testar appar, videochattar och förmodligen en massa som jag inte kommer ihåg nu.
#2 Jag både köper och lånar på biblioteket på nätet 
#3 låter som att jag kommer att få mycket användning för den, tack för svar!
#4 tack!
#5: Det tror jag nog. Mer och mer användbar blir den också eftersom utvecklarna kommer på nya sätt att få den att hantera vanliga dator-sysslor. Jag glömde till exempel att skriva att jag kan göra uppdateringar i mina hemsidor från iPaden.
Det tror jag med att den är, mycket användbar t.o.m.
har iaf köpt ett fodral nu, som matchar med mobilens och kamerans fodral 
kikade lite på manualen och det är ju väldigt behändigt att man kan dela tangentbordet! det kommer att nyttjas, det verkar mer ergonomiskt. men att använda kameran, blir det inte lite klumpigt att använda den vid fotografering i jämförelse med en vanlig digitalkamera/mobiltelefon?
Fotografering är lite omständigt, men en 9-tums sökare är riktigt häftigt. Det är det inte många andra digitalkameror som har. Allra bäst är det när man filmar. Det känns nästan som att stå i bilden.
#6 Hur uppdaterar du dina hemsidor i iPaden?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
en sak jag funderar på är att det finns "iPad-abonnemang", hos en del operatörer. har ni såna abonnemang?
#12: Jag brukar anväda Diet Coda eller Textastic. #13: Nej, jag har en Wi-Fi-modell och surfar via iPhone eller trådlösa nätverk.
#14 okej, jag surfar ju trådlöst här hemma, men om jag inte befinner mig hemma så måste jag ju ha en uppkoppling. Så jag kikade på Telias iLiten, som deras abonnemang heter. 99 kr i månaden. Det är så bra att man kan prova innan man bestämmer sig.
Hur mycket datatrafik ingår i det abonnemanget?
2Gb, sen har jag säkert surf, lagring och fem e-post adresser.
Det låter bra 2 GB kommer du långt med.
Det tror jag med, jag surfar ju oftast på nätverket 
Tack för länkarna, Niklas!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
i min mobil så kan jag ju öppna adobe pdf filer, men vad finns det för program till ipaden som jag kan använda till sånt? finns det något office program som man kan öppna andra filer med, som word osv? ibland så stöter man ju på dokument när man surfar som man vill öppna och läsa..
Instämmer med många andra om vad man gör. Surfar, Facebook, läser.
Jag lånar och läser mycket e-böcker. Jag gör det så mycket att jag byggde en sajt för att göra det lättare att låna e-böcker på mina favoritbibliotek, titta gärna in på http://hittaeboken.se.
Barnen tittar mycket på YouTube och SVT Player på iPaden också. Och spelar bra spel förstås.
Mvh // Johan
#21: Exempelvis Dropbox kan läsa pdf-filer och det är ju gratis. Wordfiler brukar jag läsa med Pages, men det finns många andra program som klarar det också.
Jag såg just att Dropbox även kan visa Word- och Excelfiler.
Tack, jag har haft lite funderingar ang detta ;)