Skaffa iPhone
Hej!
Jag har en Sony Ericsson W995 och om jag skaffar en iPhone 4S så måste jag väl ha ett mindre simkort? Då flyttar jag väl över mitt nummer? Hur gör jag detta?
Jag fick med ett simkort som passar 4s när jag fick hem telefonen, så du kan fortfarande öppna din gamla telefon för att spara över nummer osv. efter att du bytt telefon :)
Om du vill ha kvar samma nummer så tror jag att de bara är att säga de i affären när du beställer din telefon :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 Hittade nämligen en annons på Blocket, säljaren har en obruten iPhone-förpackning, vet inte om det finns ett passande simkort däri? Har mailat säljaren och frågat om den är kvar då det var nästan en månad sen annonsen lades upp.
I annonsen står det att man får ett kvitto med, ska jag isåfall gå till butiken som kvittot tillhör och flytta över mitt nummer där, om det går? 
Vad menar du med att öppna min gamla telefon? 
När jag fick min Sony så skrev jag ner alla nummer från telefonen innan min Sony och sen knappade jag in alla igen i Sony-telefonen, haha 
Läste nånstans via Google att man kan flytta över alla kontakter till iPhone med bluetooth eller nåt sånt..
Asså att du fortfarande kan använda ditt gamla simkort i din telefon så att du kan låsa upp telefonen men att du inte har tillgång till telenätet så du kan kolla nummer mm utan att behöva skriva ner alla :)
-' Malin Hultman
Jag mailar med säljaren just nu, ska se vad hon säger. 
Skaffade du ett nytt nr till 4S-simkortet eller behöll du ditt gamla?
Jag behöll mitt gamla nummer :)
-' Malin Hultman
Säljaren säger att hon "klippte" sitt SIM-kort i en butik när hon hade en gammal iPhone. Kan man klippa själv? Min mamma säger att hennes arbetarkollegor har gjort det 
Ring till den operatören du har och säg att du skaffat en iPhone och du vill ha ett microsimkort med ditt nummer på. De tar någon dag sedan har du ett i brevlådan.
Så gjorde jag när jag skaffat min iphone
Jag har hämtat min iPhone nu och det finns 2 manualer eller vad man ska kalla det, båda är på okänt språk!
Aja, helt okänd till iPhone är jag inte 
Som tur är finns Svenska som språkval i telefonen 
#7 Tack, det ska jag tänka på. Mailade The Phone House och frågade hur mycket det kostar att fixa ett micro sim, annars ringer jag min operatör och beställer ett. Kostade det något för dig?
#8: Du har manualen till telefonen i Safari. Titta längst ner bland bokmärken.
#9 Jag kan inte komma in i telefonen, måste aktivera den först. Det krävs ett SIM-kort att aktivera telefonen står det, men idag så kommer jag förmodligen att skaffa ett microsim 
#8 Mitt kostade inget men skulle jag byta mobil till en med vanligt sim så skulle de kosta 99 kr (tror jag de var. Detta är hos Comviq.
Jag kom hem för en stund sen, jag åkte iväg en snabbis efter skolan och klippte mitt SIM-kort för 50 kr hos The Phone House.
Har stoppat in simkortet i iPhonen men det går inte? Det står fortfarande att jag behöver sätta in ett simkort.
Innan jag satte in simkortet stod det "Inget SIM", men när simkortet är i så står det "Ingen service".
Killen som klippte mitt kort inne i butiken sa att mitt SIM-kort är en gammal modell och att jag inte kan surfa lika snabbt, men det borde väl ändå funka med telefonen?
Hej hopp, nu helt plötsligt funkar det! 
Wihoo 
Så bra. 
Mitt SIM-kort är ett 3G-kort och det är det som killen i butiken pratade om och att den inte låter mig surfa så snabbt som möjligt men jag ser inget problem med surfningen, iPhonen är faktiskt jättesnabb. Jag behöver inte bry mig om det då?
Är du nöjd behöver du väl inte ändra något.
Nä, iofs inte. :)