iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 19289 ggr
FredrikN
29

Redigera Kontakter i iPhone

Finns det något program där man kan redigera kontakterna man har i iPhone via datorn?

Mvh

Fredrik

Niklas
0

Om du synkar dina kontakter med Gmail kan du redigera dem i datorn. Så gör jag.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

FredrikN
0

Tack för infon Niklas.

Mvh

Fredrik

Niklas
0

Det finns flera fördelar med att göra så. Ett är att det går att nå kontakterna varifrån som helst. Ett annat är att om telefonen går sönder finns det en säkerhetskopia.

[the-mobe]
2

Windows contacts

KarinJ46
1

Hej! Det var ett tag nån skrev i den här tråden, men jag antar att frågan är lika aktuell. Jag har lyckats få in både dubbletter och trippletter i kontaktlistan i iPhonen, och har nu försökt flytta över alla kontakter till Google contacts vilket jag antar är samma som gmail?

Jag får dock ingen ordning på detta. Finns fortfarande inga kontakter i Google contacts fast jag synkat i iTunes

Ursäkta en glad novis :-)

Niklas
0

Det låter som att du inte har ställt in telefonen att synkas med Googles kontakter. Jag tror att den här instruktionen fortfarande gäller:

Synka iPhone med Gmail, Google kontakter och kalender

En annan variant, för den som använder iCloud, är att redigera kontakterna där. Logga in med Apple-ID:

www.icloud.com

KarinJ46
0

Hej igen Niklas, nu har jag testat lite. Jag lyckas inte få in kontakterna i gmail fast jag har kryssat i på iTunes att det ska Synka med Google Contacts.

Däremot så loggade jag in på iCloud och lyckades komma åt kontakterna där. Detta funkar jättesmidigt, jag ser hur kontakterna i telefonen förändras vartefter jag editerar dom på dataskärmen! Förvånad

Sen är dock frågan, hur gör jag för att inte dom gamla "onödiga och felaktiga" kontakter som jag har i min dator hamnar tillbaka i telefonen igen?

Mvh Karin

Niklas
0

Kan du inte ta bort dem i datorn då?

KarinJ46
0

Hoppsan! Det där sista stycket skulle inte ha blivit postat, jag tyckte att jag hade raderat den delen av inlägget innan jag postade det Skäms

Allt funkar ok nu, tack för hjälpen :-)

Niklas
0

Jaha, vad bra.