Går det att överföra bilder till iPhone?
Hej!
Min morbror skulle överföra en video (vanligt videoklipp) till hans dator men det slutade med att han rensade hela telefonen på mina bilder (ca 300 bilder och 30 videoklipp).
Jag vet inte hur han gjorde och det som gör mig mest förtvivlad är att jag är osäker på hur jag ska flytta tillbaka bilderna till min iPhone från datorn.
Måste jag installera något program för att göra det (Apple-relaterat)?
Han sa att han kan bränna bilderna på en CD men det hjälper ju inte direkt.
Jag är i Thailand just nu så jag behöver hjälp fort! :(
putt
Säkerhetskopierar du till iCloud? I så fall kan du återställa telefonen därifrån.
Tyvärr så har jag inte hållt på med iCloud så mycket och igår när jag kollade inställningarna för iCloud så var den inte ens inställd på att Säkerhetskopiera bilder så jag har inga säkerhetskopior på mina bilder.
Det som gör mig mest upprörd är att bilderna jag fotat sen jag och min mamma kom till Thailand och några bilder innan det är borta. Det var första gången jag var i Phuket och nu har jag inga bilder kvar av det.
Min morbror sa att han kan bränna över bilder på en CD men jag vill ha bilderna i mobilen. Kan man flytta över bilder från en CD till sin dator och sen till mobilen?
Det är mycket konstigt att just de bilderna från Thailand och flera bilder jag tog innan Thailand inte finns i datorn men resten finns i datorn.
Jag vet inte vad han gjorde men han har tydligen flyttat över alla mina bilder och videoklipp till sin dator men då borde alla bilderna vara i datorn? Men sen kanske han bränt några på en CD-skiva som jag såg att han stoppade in i datorn i onsdags.
Jag känner mig besviken på mig själv för att jag kunde bara sagt att jag kan skicka videoklippet till honom när jag kommer hem. Om jag visste att det här skulle hända skulle jag aldrig låtit honom göra det.
Det går att flytta bilder från datorn till iPhone. Enklast tycker jag att det är att använda Dropbox. När du har installerat det behöver du bara lägga bilderna i Dropbox-mappen på datorn så kommer du automatiskt att kunna se dem i telefonen.
#4 Ska försöka. Tack!
Dropbox är bra till mycket.