iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 15070 ggr
kalindas
15

Fria SMS i iPhone?

Finns det någon app eller liknade där man kan skicka fria SMS om man är uppkopplad via WiFi?
Har ingen jättebra koll på det, men det hade ju varit ett sätt att spara pengar. Obestämd

Betalar för mina SMS och jag tycker det känns onödigt att kosta på sig ett abonnemang för flera 100 i månaden (3000sms).

För att jag kanske messar 100-200 sms i månaden.

/Elisa

Michaela-N
1

Jag har flera olika, bla. använder jag iMessage till vänner som också har iOS 5 på sina iPhones, för de som har Android, Blackberry etc. så använder jag Fring, WhatsApp, Nimbuzz och Viber.

kalindas
0

Kan man skicka SMS via Viber också? För den har jag på telefonen redan.
Går det att skicka SMS från någon av dessa även till personer som inte har programmen?

/Elisa

Michaela-N
1

Sms kan man skicka via alla program jag nämde. Hur det är med din andra fråga vet jag inte, en sak är säker: om möjligheten finns så kostar den.

kalindas
0

Ok, tack. Glad

/Elisa

jobi55
0

själv gillar jag whatsapp men har testat att ladda ner Viber då flera använder sig av det men får det inte att funka i de andras adressböcker står det viber bakom deras namn men inte hos mig…o om jag hämtar hem det o klickar på deras namn får jag upp att de inte har det sjukt trist

kalindas
0

Hur fungerar det med t.ex. Viber om jag ringer på det hemifrån. Men kompisen som också har Viber inte är hemma. Fungerar det då också eller blir det extrakostnad för kompisen?

/Elisa

regnbågsbron
4

Ett litet tips bara, Använd inte Viber. Laggar upp hela iPhonen

kalindas
0

Vilken är den bästa att använda tycker du?

Har laddat ner Viber, men inte installerat den ännu. Vännerna har Viber.

/Elisa

AnnaMaja0
3

#0 iMessage funkar ju bra tycker jag om dina kontakter också har det. Annars tycker jag både Whatsapp och Viber funkar toppenbra. #7 Hur då "laggar upp hela telefonen"? Jag och hela min familj samt ett flertal kompisar har använt Viber i snart 1 år och aldrig haft några problem med det. Varken på iPhone eller Android kan tilläggas.

regnbågsbron
1

Alltså, den blir seg och låser sig själv. Vid varje sms låser den sig etc.

jizzy
2

Viber funkar bra för mig…

Marizia
0

Samma här, använder Viber dagligen och jag messar och ringer utan att betala ett öre, och det funkar kanon. ;)

kalindas
0

Använder Viber nu och är nöjd. Lite dåligt ljud när man pratar i telefonen. Men det får jag ju tåla, är ju ändå gratis. Glad

/Elisa

jizzy
0

För mig funkar ljudet dessutom ganska bra. Glad

Marizia
0

#14 för mig med Flört

Nannah
1

Är dessa gratis till alla nät?

Niklas
1

#16: Det blir inte helt gratis eftersom det använder datatrafik, men jämfört med SMS är det praktiskt taget gratis.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Michaela-N
0

#17 De flesta med iPhone har ju abonnemang med fri surf, har man det så är det ju kostnadsfritt. Men du har rätt i att det kostar om man inte har det.

Niklas
0

#18: Fast även om surf ingår är det väl något du har betalat för?

gaabriellaaa
1

Har inte läst allt men jag använder mig själv av viber och tycker det funkar super då de flesta faktiskt har android eller appstore-telefoner och kan ladda ner appen. Fördelen med den är att man kan både skicka bilder, sms och ringa gratis Glad De nackdelar jag sett ett par få gånger är att när jag pratat med folk länge i telefon (upp mot 2h) så stängs det av (fast båda har internetanslutning) men då är det ju bara att ringa upp varann igen.
Till en kille jag skrivit med så säger han att han inte fått allt jag skrivit på viber dock, men eftersom alla andra mina vänner får det jag skriver så kan han lika gärna ljuga …. Tungan ute

[Fiction]
0

Jag kan också rekommendera What'sApp - använder den själv dagligen för att hålla kontakten med min pojkvän när han har flyttat till Schweiz… Vårt förhållande skulle förmodligen inte kunna hålla utan den.

Fillin
2

Jag har hört att man messar gratis iphones to iphones.

Stämmer det eller är det bara en skröna?
Jag har ju gratis sms i mitt abonnemang, så jag kan inte kolla, men så jag inte sprider dessa skrönor vidare :)

Tack för en bra sida

Niklas
0

Med iMessage kan du skicka meddelanden gratis mellan iPhone, iPad, iPod Touch och Macar.

[joab]
0

Hur skickar man iMessage från Mac? Tack på förhand.

Niklas
0

#24: Apple har tagit bort möjligheten att installera beta-versionen av Messages i OS X så just nu kan du inte installera det ifall du inte redan har gjort det. Det kommer dock i OS X Mountain Lion inom kort (under juli).