Badade med iPhone
Hej jag råkade bada med min iphone har du gjort det hur gick det ?
och iböran så vibrerade den när man tog på ljudknapen. Men nu värkar den lagt av .
Men då undrar jag kommer im iphon klara sig ? Kommer den fungera igen ?
är de någon som har adat med sig iphon hur gick det och fungerade den ?
och får man en ny om man har garanti och ersätniing.
Mbilen är inte det viktigaste men alla desa bilder =( hur gör man med dem man har ju inget minneskort man kan dra ut
Stoppa mobilen i en påse med ris och ha i några dagar upp till en vecka. Försök inte att starta den innan den.
Badade med min Iphone förra sommaren o jag la den direkt i en påse med okokt ris o lät den ligga i ca 9 dagar… Den gick att starta sen men touchfunktionen funkade inte och den "hoppade" aldrig igång utan det stod bara att man skulle ansluta till iTunes, men det gick ej att ansluta den.
Efter ett par dagar började glaset att lossna både fram och bak och det visade sig att batteriet har svält så det gick inte att rädda telefonen.
Var in till en reperatör här i stan och de skulle ha 2500-3000 kr för att laga den men de kunde inte lämna någon garanti på att den gick att laga… Och även om de inte hade kunnat laga den så skulle de i vilket fall som helst ta ut 2500-3000kr..
Garantin täcker inte en simtur med Iphonen och det är ingen idé att försöka lura dem då de har ett speciellt "papper" i telefonen som gör att de ser om den vart i kontakt med vatten (jag har skruvat isär min och kikat och dessa små "pappersbitar" sitter på olika ställen i telefonen och alla var skrik-rosa vilket de blir när de kommer i kontakt med vattan).. Dock så vet jag inte om typ drulleförsäkring kan gälla, om du nu har en sådan..?
Kolla hemförsäkringen. Om du har tur så finns det ett "drulletillägg" i den som gör att du kanske bara behöver betala 1.000:-- i självrisk eller liknande.
Bonusdottern råkade ut för samma sak förra året och hennes telefon gick inte att rädda.
Lycka till!
#3: Fick ni ut det på försäkringen?
#4 Jag var inte personligen inblandad, men mamman lyckades få ut en ny telefon via deras hemförsäkring (tror det var Folksam) och dom betalade 1.000:- i självrisk. Men dom kanske hade extra drulleförsäkring?
Okej. Tack för svaret!