iPhone iFokus

iPhone

Etikett: itunes
Läst 5565 ggr
Pelle Långlös
0

Hur sortera låtar som album i iTunes?

Hej. Jag har några problem med iTunes. Jag hittar inte vart jag kan lägga till musik och ljudböcker från min hårddisk till iTunes.

Sen vill jag att samlingsalbum skall vara i en mapp och inte uppdelade i varje låt/artist. Tex Melodifestivalen med olika artister. Ser skitknäppt ut med dessa lösa låtar i arkivet.

Hur får jag vissa låtar till min iPod Shuffle? Har bara 2GB så jag vill inte ha hela album utan de bästa låtarna bara.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Välj Arkiv > Lägg till i bibliotek… i menyn.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Jag glömde de andra frågorna:

Grupperingen kan du göra om du markerar albumen, högerklickar och väljer Sortera fält > Samma album.

Markera din iPod under Enheter till vänster, öppna fliken musik och välja vad som ska synkas över för att inte få med allt.

Pelle Långlös
0

Tack. Det första funkade till en viss del. Flera album ville inte komma till iTunes. Hände ingenting och inget felmeddelanden kom heller.

Att sortera funkar inte alls. Händer absolut ingenting när jag klicka på de som skall samlas ihop och sedan sortera fälten till samma album.

Rynkar på näsan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Om import: Är det någon skillnad mellan de album som kom in och de som inte gjorde det? Olika format till exempel.

Om sortering: Om du klickar på andra ikonen av de fyra uppe till höger, hur ser det ut då?

Pelle Långlös
0

Det är tydligen en annan filändelse på de som inte funkade. Hur fixar jag så att alla är samma? Behöver jag ladda ner något program?

Det är lika råddigt som den förra "ikonen".

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Det beror på vad det är för filändelse på de låtar som inte fungerar.

Konstigt att det inte verkar fungera likadant hos dig som hos mig när det gäller sorteringen.

Pelle Långlös
0

Skall jag installera om den? Det kanske hjälper?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Niklas
0

Tveksamt, men har du inget emot att göra det så.