Trasig startknapp på iPhone 4!
Hej! Jag har en Iphone 4 som jag råkade tappa för nästan ett par månader sen. Tyvärr så blev startknappen (knappen uppe i högra hörnet) trasig, man fick trycka mycket hårdare än vanligt för att mobilen skulle starta. Självklart blev jag ledsen men det var något jag kunde leva med, men nu igår så blev knappen på något sätt mycket segare, man måste trycka oehört hårt och vinkla fingret på ett speciellt sätt så den ska låsas upp vilket suger! Jag har pratat med vår lokala teknik affär och dom sa att det kostade jätte mycket pengar att fixa det eftersom man är tvungen att öppna upp hela iphonen, och råder mig att inte göra det för just den anledning. Jag är inte villig att betala 1000 kr så min startknapp ska vara enkel att trycka på. Idéer eller tips, något man kan göra själv kanske?
Tack på för hand! 
Jag tror tyvärr att det är svårt att göra något åt det själv.
Kolla med hemförsäkringen om din mobil går där igenom
#2: Bra idé.
du kan jailbreaka den och skapa ett annat sätt att låsa telefonen på som tex att hålla inne båda volymknapparna för att starta och låsa upp.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Men om du väljer och jailbreaka får du inget av försäkringen, så kolla den först :)
#5 Det är en myt, eller hur man nu ska säga. Försäkring/garanti täcker inte jailbreakade iPhones. Men den täcker direkt när det är borta igen, vilket man kan göra väldigt lätt. Så det är inget problem.
Hade ett liknande problem med en iPhone 4. Hos Tre fick jag erbjudandet att få en helt ny iPhone 4 för runt 2000 kr. Men tanke på att man har kvar bindningstid på abonnemang och telefonen är runt ett år gammal tycker jag det var en ganska bra deal.
Vet inte om det gäller alla abonnemang, eller bara det företagsabonnemang jag har.
Mvh // Johan
Ah okej tack så mycket för era tips! :D
Hej. Är kanske lite sent ute, men kolla på Ebay där hittar man de flesta delar till iphone. Den är enkel att plocka isär. Köpte 3 batterier till Ipone 4 för 120 kr. fri frakt, verktyg ingick.
Peder