iPhone iFokus

iPhone

Etikettitunes
Läst 6526 ggr
Peak303
0

Hjälp med iTunes-synkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade min telefon kopplad till skoldaton tidigare. 
Men nu har jag ju inte min skoldator och måste Synkronisera med "biblioteket" på denna datorn.
Men då kommer ju allt försvinna?

Behöver hjälp :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Niklas
0

Av vilken anledning synkar du mot datorn? Har du något där du vill ha över till telefonen eller är det för säkerhetskopiering?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Peak303
0

Jag vill kunna flytta musik från och till mobilen. :/
Och sen är det ju de att skoldatorn är ominstalerad när jag får tillbaka den så de spelar ingen roll egentligen då de biblioteket inte finns kvar :S

-'  Malin Hultman

Niklas
0

Okej. Då skulle jag börja Synka mot ett tomt bibliotek i stället för ett som råkar ligga i datorn.

Peak303
0

Om man synkar mot tomt bibliotek då stannar väll allt kvar på telefonen som finns där seda tidigare?

-'  Malin Hultman

Niklas
0

Ja, med tomt bibliotek menar jag ett nytt bibliotek. Är du osäker på vad du gör kan du Synka mot iCloud innan du sätter igång. Välj Inställningar > iCloud.

[joab]
0

Som jag fattat så försvinner musiken från telefonen om man syncar mot ett nytt tomt bibliotek.

Niklas
0

#6: Då vet du mer än jag.

Peak303
0

Om man synkar den mot nytt bibliotek försvinner exakt allt på telefonen då? Det är just de jag inte vill ska hända.

-'  Malin Hultman

Niklas
0

#8: När det gäller musiken låter det som om det är svårt att Synka mot ett nytt bibliotek utan att förlora den. Vore det bara för säkerhetskopior skulle du annars kunna använda iCloud. Där riskerar du inte att förlora något. Det säkerhetskopierar bara telefonen, utan att ta bort saker.

Michaela-N
2

Jag hade precis samma problem som du för någon månad sen! Min förra dator hade gått sönder och jag försökte Synka den med min nya dator men då ville den återställa telefonen. Obestämd

Jag lyckades lösa det, så jag kan hjälpa dig med det.

Först måste du lägga över ditt gamla skoldator-iTunes-bibliotek till din nya dator. Det gör du så här:

1. Om du inte har nyaste versionen av iTunes på båda dina datorer, uppdatera dem båda.
  2. Tryck upp Inställningar. Det gör du genom Ctrl+, eller genom Redigera och sen Inställningar längst ner.
  3. Kryssa i rutorna Ordna mappen i iTunes Media och Kopiera filer till mappen iTunes Media när du lägger till i biblioteket. Glöm inte att trycka på OK.
  4. Välj nu Redigera > Bibliotek > Ordna bibliotek. Kryssa i Samla ihop filer. Klicka sen på OK.
  5. Nu ska du stänga ner iTunes och öppna iTunes mappen i din dator. När du installerade ditt iTunes fick du välja om du ville placera mappen någon annan stans än där iTunes föreslog. Troligtvis ligger den alltså i din Musik-mapp. Tryck upp Musik och kolla om du hittar en mapp som helt enkelt heter iTunes.
  6. Stoppa i en USB-sticka, ett minneskort eller anslut en extern hårddisk.
  7. Kopiera HELA iTunes-mappen och kopiera över den till enheten.
  8. Nu går du in på din nya dator, och tittar efter nya datorns iTunes-mapp. RADERA den, och kopiera och klistra in mappen du redan sparat på enheten på samma ställe. Se till att du inte har öppnat iTunes när du gör detta.

Sen är det klart, och din nya dator kommer att ha iTunes som ser ut precis som det gjorde på din förra dator, och den kommer att acceptera din telefon utan att du behöver ta bort någonting från telefonen.

Niklas
0

#2: Det lät i #2 som om hon inte har kvar gamla datorn. Hoppas att det inte är så. Glad

Michaela-N
0

HAHA oj vad korkad jag är, typiskt mig att inte läsa hela tråden, då har jag skrivit det här helt i onödan Flört Jaja hoppas någon annan får användning för inlägget då Flört

Om du inte har kvar din gamla dator finns det tyvärr inget sätt att kunna Synka utan att förlora det du har på telefonen.

Niklas
3

Jag tror säkert att någon annan kommer att ha nytta av det och är tacksam för att du skrev instruktionen!