Skydda SMS med kod i iPhone
Hej! Jag undrar om det finns nån app eller nåt (helst gratis eller 7kr) där man kan få en kod till sms så om nån går in på sms måste den skriva en kod för att du kan se alla sms.. Ps. Vet att man kan ha kod när man har låst mobilen.. Hoppas ni fattar vad jag menar :)
Det går nog inte för den vanliga sms-appen om du inte har jailbreakat telefonen. Varför vill du inte ha skärmlås på telefonen?
Jag har skärmlås men tänkte när typ när syskon eller en kompisar spelar å sen går dom in på sms..
Det finns något som heter MyFolder, vet inte om man kan lägga sms där i men man kan lägga andra saker där, en lösenordsskyddad mapp. Dessutom tas ett foto om man slår fel kod, så kan man se vem som försökt ta sig in i mappen (oftast säkert man själv som missat någon siffra eller bokstav) :o) Vet som sagt doc inte om man kan lägga in sms där.
mvh Martin
Ett annat alternativ är ju att inte ha saker kvar i sms som man inte vill att andra skall se, eller så får de helt enkelt inte låna telefonen.
Kanske finns det någon barnspärr, att man inte kan lämna ett spel eller dylikt utan att slå kod?
mvh Martin