Kan inte sms:a från iPhone
Jag kan inte smsa, men mmsa går.. det kommer bara upp en varningstriangel.. varför?
Behöver akut hjälp, :p
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Gäller det till alla eller bara till en person?
alla, går bara att skicka imessage
Vad har du gjort för val om du går till Inställningar > Meddelanden > Skicka som SMS?
Tt jag har iMessage på, annars kan jag inte skicka till dom heller Har iphone 4 förresten, och simkort, hos 3.
#4: Du har alltså aktiverat valet Skicka som SMS där?
Ja :)
Vad händer när du trycker på varningstriangeln?
Det var visst ett utropstecken, förlåt! Men det kommer upp 2 knappar "försök igen" och "avbryt" Ovanför är står det " ditt meddelande skikades inte. Tryck på försök igen för att skicka det" Då trycker jag på försök igen, men det går inte och samma sak händer igen.
Har du provat att boota om telefonen (hålla in hem-knappen och vilo-knappen samtidigt tills den vita Apple-loggan syns? Det kan lösa en del problem även om det här inte låter riktigt som den sorten.
det funkade inte.
Då kommer jag tyvärr inte på något mer. När jag har råkat ut för det har det varit dålig kontakt med nätet.
Ring kundtjänsten hos din telefonoperatör, dom brukar vara hjälpsamma. Det kan vara någon operatörsinställning som behöver skickas ut till din telefon.
Gå in på Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt nätverk > Återställ inställningar (nåt sånt heter det, har inte telefonen framme så kommer inte ihåg om det är exakt så, men tror det)
Det har löst mina problem med MMS, kanske löser det SMS-problemen också.