Hjälp med fuktskadad iPhone
Hej. I dag var jag ute och sprang i regnet. Trots att telefonen (iPhone 4) var i ficka blev den blöt/fuktig. Efter det så har den börjat haka upp sig. Det började med att ljudet försvann (inte i hörlurarna dock!), sedan så hängde den sig så det blev till att trycka på Home-knappen och av/på-knappen. Den kom då igång. Och efter det så är telefonen igång så länge displayen är igång, men när den fadar ner och blir svart så är den … ja, svart! Då har den stängt av sig och jag måste då slå PÅ den med dubbelkommandot Home- och av/påknappen! Sen så fungerar inte "vickningsfunktionen", alltså, när jag vill vicka telefonen för att få större tangentbord. Någon som varit med om detta och vet vad felet är? Går det till sig? Vad kan jag göra? Mvh Lotta
Fuktskadad! Prova torka den på nåt vis, (hårblås????) annars bara att lämna in.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Det VERKAR som att den har klarat sig. Jag blåste med fönen (men blev rädd att det kanske blev för hett!). Var tvungen att åka på jobbet, har haft den på element till nu och nu så verkar det som sagt som att den har återgått till sitt normala.
Håller alla tummar jag har för det!
Ska införskaffa mig ett vattentätt fodral! Herregud, vad uppställd jag blir utan min telefon. Jag har ju hela mitt liv i den! Visst är det hemskt?! 
Haha jaa känner igen det där…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Stäng av och lägg den i en påse med ris i en vecka så att fukten dras ut. Annars riskerar du att den skadas.
Samma sak hände mig här för några dagar sedan. Jag råkade tappa den här hemma i en skål med vatten :( Då blev jag rädd och undrade vad jag skulle göra.
Jag letade på nätet att man kunde lägga den i en påse med okokt ris några timmar, så det gjorde jag, och dagen efter fungerade den som vanligt igen.
Tur det.
Så inte behöver man vänta en hel vecka som du säger, Niklas. För mig räckte det iaf bara över natten + några timmar fram på dagen.
MVH/
#5: Problemet är bara att om den inte är helt torr och du startar den kan den bli förstörd av kortslutning. Därför hade jag väntat ordentligt länge. Det kan bli dyrt att chansa.
#6 iofs har du nog rätt, men min iphone verkade helt torr, så det verkade inte vara ngn fara att jag började använda den dagen efter, senare på eftermiddagen, dagen efter alltså. Så man ska nog vänta lite längre då för säkerhets skull.